Viser søkeresultater 41 til 50 av 90
-
25-11-07, 18:00 #41
Re: Svimmel og "ut av meg selv"
Alle respekterer det, men de finner det vanskelig å forstå. Men dersom jeg må legge meg tidlig eller må sove lenge så er det ingen så har noe problem med det. Utenom skolen selvfølgelig, hvor jeg må være og må gjøre mye arbeid....
Opprinnelig skrevet av ninus
Men forståelse er noe helt annet enn respekt.
All sykdom er vanskelig å forstå. Og dette er en av de sykdommene som man ikke kan se på utsiden, og da er det vanskelig for folk å tenke over...
-
25-11-07, 18:08 #42
Ja, det tunge arbejde med forklaringer ligger næsten altid på den syges skuldre.
Opprinnelig skrevet av pippi
Det ville være nemmere med et brækket ben, så kunne alle se, at der er noget galt.
Kun folk der er i samme båd forstår helt hvad det drejer sig om.
Godt du skriver her!
-
25-11-07, 18:10 #43
Tusen takk, ninus. Du er veldig snill.
Opprinnelig skrevet av ninus
Alle kan ikke forstå. Jeg har verdens mest fantastiske kjæreste som jeg lovpriser og forguder over alt. Jeg har aldri før vært i et slikt godt forhold og vært så forelsket i så lang tid
Så jeg kan fint takle at det er småting han ikke forstår. Han forstår jo ikke pms-plager heller, haha
Tusen takk for gode svar, og ja, det er godt å være medlem her så jeg vet at jeg kan snakke med de som virkelig forstår
-
25-11-07, 18:56 #44baremei Gjest
Symptomene du beskriver stemmer veldig godt med B12-mangel.
Det kan være stoffskiftet også, men du sier ikke noe om blodprøveresultater, dose og slikt, så det vet du kanskje best selv.
Jern og ferritin er også verdt å sjekke.
I B12-sammenheng bør du få tatt B12 og folsyre-prøve og evt. få resept på en serie sprøyter først, så TrioBe-tabletter.
-
25-11-07, 19:02 #45
Takk for svar. Jeg skal prøve å få kommet meg til en lege og få tatt noen prøver på disse tingene som har blitt nevnt nå. Tusen takk for hjelpen. Det er godt med folk som er så flinke.
Opprinnelig skrevet av baremei
-
28-11-07, 21:15 #46
dette med svimmelhet har jeg vært mye plaget med både når jeg har for lavt og er "normal". det hjelper betraktelig å øke dosen litt, men i mange år gikk jeg med en blanding av svimmelhet og brainfog - er ikke alltid så lett å vite forskjellen

du sier at du er litt "in denial", og med tar du kanskje ikke nok initiativ selv til å eks prøve ut mer dosering med mindre legen forteller deg det?
jeg har iallefall fått bedret formen med å prøve ut ulike doseringer.
i tillegg er det viktig at du legger om kosthold til å bli mest mulig næringsrikt, jeg merker iallefall forskjell på svimmelheten hvis jeg ikke er obs på dette i hverdagen. (hyppige måltider, sunt osv...)
kan desverre ikke gi råd om håndleddene....
i første omgang blir det jo fastlegen din som bli aktuell, og vær obs på at å finne riktig dosering kan ta laaaang tid.
-
30-11-07, 01:08 #47
Isa1: "Men i mange år gikk jeg med en blanding av svimmelhet og brainfog - er ikke alltid så lett å vite forskjellen"

Hva er egentlig Brainfog? Jeg får smerter/stikking eller rar følelse midt i hode, så får jeg en serie med tåkesyn og som oftest svarte prikker som går rundt hele synsfeltet... er det brainfog eller er det noe annet?
-
30-11-07, 09:43 #48
Med brainfog menes vel tåkete hjernevirksomhet og en skjeler ikke så mye til smerter, men litt ørhetsfølelse følger vel med.
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
30-11-07, 14:22 #49
Svimmel og "ut av megselv"."Brain
" Brainfog" er vel det som går på kognitive og perseptive evner.Det nevropsykologiske. Ved mistanke om hjerneskader etter feks. ulykker skjekkes dette hos nevropsykolog. Ved hypotyreose går jo alle funksjoner på "sparebluss", også hjerneaktiviteten. Derfor oppleves det som hjernen ikke tar til seg kunnskaper, reagerer senere enn før, glemmer lettere, dårligere konsentrasjon osv. Dette har fått betegnelsen "Brainfog". Optimal Ft3 skal hjelpe her- få aktiviteten opp, slik at vi kanskje kan bli nærmere slik "intelligensen" vår var før vi ble syke. Svimmelhet skal ikke ha noe å si her, tror jeg. Det kommer vel mere fra det fysiske, at vi rett og slett har for lite "bensin"- kan være relatert til blodtrykk og.
Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
30-11-07, 14:41 #50
Veldig godt forklart gunnda!
Svar med sitat

Bokmerker