Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    109

Standard Naturmedisiner? Alternativ behandling?

Har bladd gjennom en katalog fra helsekosten, og oppdaget at jeg ikke ser skogen for bare trær!! Det er jo uendelig mange "naturlige" piller, kremer og siruper som skal hjelpe mot eller for det meste.

Jeg er "bare" litt kald, supertrøtt (sovner bare jeg setter meg), småtreig i hukommelsen/oppfattelsen og skjelver ved antydningen av stress i jobben eller andre egentlig dagligdagse situasjoner. Jeg vet jo at alt dette kommer av stoffskifte-greiene (total thyroidectomy 2006), men lurer altså på om det kan hjelpe å hive innpå litt naturgreier i tillegg til den sedvanlige Levaxinen? Tenkte på Ginsengpiller for å få opp farten, men gikk meg altså vill i helsekostkatalogen.
    Har også vært inne på tanker som alternativ behandling som fotsoneterapi, homopat etc, har aldri prøvd slikt.

Kan dere her som bruker naturmedisiner/ evt. alternativ behandling (i tillegg til Tyroxin) være så snill å fortelle meg:
    -hva naturmedisin/behandling bruker du?
    -hvorfor begynte du å bruke dette?
    -synes du det virker?

Håper på mange svar, kansje det er en greie som går igjen og muligens virker? Jada, nesten som å tro på julenissen...

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Hei, jeg tar egentlig bare vitamin D, Tran hvis jeg orker det, og kalk og selen og antioksidanter og ester-c.
    Visse ting kan være uheldig for antistoffene, tror ginseng er noe vi må være forsiktig med men kanskje noen andre vet.
    Det er sikkert noen andre som tar noen andre lure ting.
    Jeg selv er bedre på lavkarbo, kanskje jeg har noen bakterier i kroppen som sitter og gjemmer seg i cellene og da er lavkarbo bedre.
    Jeg tror kosthold er viktigst og så kan man prøve tilskudd og naturmidler. Balderklinikken bruker diverse tilskudd, blant annet ingefær og sånne ting, og N-acetylcystein.

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    177

Standard

Jeg ble anbefalt Vita Biosa på Balderklinikken. Aner ikke om det vil hjelpe noe, startet i går. Men siden de tror plagene mine kommer av noe autoimmunt med tarmen, så skal visst dette være bra. Det skader iallefall ikke. Og ikke er det skrekkelig dyrt heller.

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn