Side 2 av 4 Først 1234 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 32
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Standard Sarotex tabletter

"Teflonpanna" har dårlige forhold i kveld, tydeligvis..... Sarotex gjør deg forferdelig tørr i munnen, går på slimhinnene i øynem.m.- og det er ikke ok for "hypofolk", vel?! Jeg mistenker legen din for å tro at muskelsmertene dine er psykisk betinga, for smertestillende i ordets rette forstand er det ikke.
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    May 2007
    Sted
    hordaland
    Meldinger
    152

Standard

Nei, legen trenger ikke å tro at det er psykisk betinget!
    Denne medisinen får automatisk dårlig rykte på seg, som "nervemsdisin",som den jo opprinnelig er ment som. Mange medikament er utviklet med tanke på helt andre lidelser enn det de ender opp med å bli benyttet mot. F eks blir antidepressiva også brukt mot sengevæting, dette også en utnyttet bieffekt.
    Vær så snill og ikke uglese disse medikamentene fordi de blir brukt ved psykiske lidelser også!! Jeg blir litt oppgitt over det, ikke minst fordi jeg tar dem selv, og vet at de kan redde liv, men altså, - her er det bieffektene som blir anvendt.
    Sliten
    Forkjølt!!
    Har i over to år levd i den tro at jeg var i klimakteriet.
    • Eternal pessimist. Jeg har til tider ikke hatt krefter til å stå på for meg selv, og da ligger en tynt an.

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    27

Standard

Jeg har brukt sarotex i flere år! Jeg fikk dem pga muskelplager (legen sa fibromyalgi), og ikke depresjon. De KAN også brukes mot depresjon, men da i en relativt høy dose! Jeg har flere ganger trappet ned på medisinen i håp om at jeg ikke trenger den lenger, men det samme skjer hver gang; kroppen "virker" ikke! Jeg får muskelspenninger, "melkesyre" og null krefter... Man skal ta de et par timer før leggetid, slik at kroppen får en god natts hvile.

Jeg går nå på levaxin og sarotex og det går helt fint

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Kjære dere! Tilgi meg hvis jeg har virka negativ Hadde ikke ment nevnt dette, for er på siden av saken, men som smertepasient etter trafikkulykke( hos anestesilege hver 14. dag)- har jeg prøvd Sarotex i flere runder-ikke hatt hjelp der. skulle være back-up for andre med. Ã…hja, med. tiltenkt en pasientgruppe gjør mye bra for andre. Annet eks. feks. epilepsimed. mot nevralgi.. Jeg har stor respekt for både psykiske og somatiske lidelser. Og hvis disse hjelper mot muskel/skjelett lidelser- kjempefint. Kanskje bivirkningene ikke slår til, heller. Så nok en gang tilgi meg hvis jeg virka negativ.....
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    May 2007
    Sted
    hordaland
    Meldinger
    152

Standard

Kjære gunnda, du er herved tilgitt!
    Du er slett ikke alene om denne oppfatningen, så min utblåsning gikk egentlig ut mot alle som har denne oppfatningen av disse medisinene.Folk må få mene hva de vil, men hør iallefall på fakta først!
    Sliten
    Forkjølt!!
    Har i over to år levd i den tro at jeg var i klimakteriet.
    • Eternal pessimist. Jeg har til tider ikke hatt krefter til å stå på for meg selv, og da ligger en tynt an.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Tønsberg
    Meldinger
    63

Standard

Naproxen og mange andre piller har jeg prøvd uten virkning.Går til fysioterapaut også.Er veldig stram i armene(muskulært).Er bare 3 kvelden jeg tar pillene.Tar to piller(10 mg).blir tørr i munnen,vondt i hodet og surrete++Prøver de en stund og ser om det skjer noe.Driver også på med en healer for tiden.Prøvd akupunktur,massasje,fotsone,blomstermedisin,magnetterapi,mag netplaster..you name it.Er sååååååååå lei.Håper det skjer noe snart.Takk for svar:-)

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Man har ofte brukt sarotex ved begynnende fibromyalgi, enda det er et trisyklisk antidepressivum. Jeg fikk det for smerter mange år siden og kanskje, kanskje fikk jeg ikke ordentlig fibromyalig a v den grunn...
    Lærte noe nytt sit uke, når jeg leste noe om temaet, og i USA bruker de nå Lyrica mot fibromyalgi , men bra resultater. Lyrica brukes mot nevropatiske smerter fra før, samt sarotex og visse andre medisiner. Daså.
    Jeg tar en hav tablett bare, og noen ganger en hel i perioder. Heiko Santelmann sier forresten at det er et stertkt antihistamin og at det derfor hjelper hvis man har gjær-eller candidaallergi men at legene torr at det er antidepressiva-delen som hjelper, mens i virkeligheten det er antihistamindelen som virker.....

Senebetennelse, er du sikker på at du ikek bare har lavt cortisol? da får man noe slikt. Man kan prøve å smøre seg med litt hydrocortisonkrem på håndleddene alle fire timer og se om det hjelper. Jeg gjorde sånt i sommer etter veldig vonde håndledd etter å ha bært bagasje for tungt og det hjalp.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Det var det jeg prøvde si noe om i det første innlegget mitt som dessverre kunne misforstås. JEG prøvde dem flere ganger og bivirkningene ble stygge Gikk heller ikke over etter en tids bruk . Slimhinnene i munnen ble først helt inntørka, og ble nesten sår der- andre bivirkninger og. Bivirkninger pleier ofte vare en periode, for så å roe seg. Hvis ikke det skjer må en velge "pest eller kolera". Mange tåler dem tydeligvis bra- slik det er med alle medisiner.
    Nå vet jeg ikke hvordan stoffskiftet ditt er, men selv "avfinner" jeg med- rettere sagt innser- at så lenge en strever med medisinering, vil heller ikke andre brikker falle på plass.Uansett- håper du finner bedring snart.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Tønsberg
    Meldinger
    63

Standard

Hei,stoffskiftet mitt er bra nå under medisenering.Senebetennelsen min kommer fra nakken og sikkert mye stress(skal ha gjort alt helst i går)

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

OK. Det jeg sier nå kan sikkert av noen oppfattes som spøk, men kjenner folk som har slitt med senebetennelse og har hatt hjelp av kålblad( gammelt kjerringråd). Da må kålblada varmes med strykejern slik at de blir myke nok til å legges over stedet betennelsen sitter(ikke i vann, for da trekkes virkestoffa ut). Legges på om kvelden og festes med gasbind e lign. Kan irritere huda litt, men det går over. Bare et tips. Men du har slitt med dette lenge, så har kanskje satt seg for mye fast, men prøver å tipse...

Side 2 av 4 Først 1234 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn