Side 7 av 8 Først 12345678 Siste
Viser søkeresultater 61 til 70 av 76

Tråd: Sliten

Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    355

Standard Hej Shanita

Hej
    Lidt pudsigt, jeg har også lavt kalium og lavt d-vitamin som du har! Ikke under referenceintervallet, men i den nedre ende.
    Mine symptomer er :
    lav puls (50-55), utilpashed, fryser, kvalme, forvirring, manglende koncentrationsevne, glemsom, siger forkerte ord, hjertebanken, smerter i hælene, smerter i fingrene/hænderne om natten (karpaltunnelsyndrom), rødtblussende ansigt, manglende appetit, vægtstigning, forhøjet prolaktin, "fjern/uvirkelig" følelse inde i hovedet - "brain-fog". Træthed/kraftesløshed. Værst kvalme og utilpashed om morgenen. Blanke øjne, bleg, ser syg ud.
    Jeg har aldrig fået målt cortisol om aftenen, men det kunne da være interessant, når mine morgenmålinger er så lave. Døgnurin ligger på ca. 500 så den må jo stige i løbet af dagen..
    Jeg vil se om jeg kan få lægerne med på at måle cortisol, men jeg tror snart at de tror jeg er hypokonder når jeg bliver ved med at finde på ting jeg vil undersøges for. Men det er jo kun fordi jeg stadigvæk ikke føler mig rask!
    Mvh. Gitte

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Frogn
    Meldinger
    382

Standard

Gitte,
    Jeg vet akkurat hvordan du har det. Jeg har også gått med diffuse symptomer som ikke har bedret seg og vært innom masse forskjellig. Det er jo bare en måte å finne svar på og det er jo å ta prøver og bli utredet for det man tror er galt.

Har du psoriasis eller noen form for mageproblemer Gitte?

Lurer også på om du har målt kalsium noen gang... Lavt kalsium kan føre med seg mange rare symptomer. Blant annet kan det føre til at du får høye verdier av PTH og lave kalium verdier. Disse virker også inn på vitamin D. Du får symptomer på noe som heter hyperparathyroidisme.

Her har du et utsnitt av en ganske informativ side:

When symptoms do appear, they are often mild and nonspecific, such as a feeling of weakness and fatigue, depression, or aches and pains. With more severe disease, a person may have a loss of appetite, nausea, vomiting, constipation, confusion or impaired thinking and memory, and increased thirst and urination. Patients may have thinning of the bones without symptoms, but with risk of fractures. Increased calcium and phosphorus excretion in the urine may cause kidney stones.

Du kan lese selv her:
    http://endocrine.niddk.nih.gov/pubs/hyp ... htm#whyare

Shanita
    Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
    Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte

Medlem siden
    May 2007
    Sted
    hordaland
    Meldinger
    152

Standard

Jeg har i lengre tid hatt et hissig utslett i panne/hodebunn, som hudlege mener er psoriasis. Har det også forbindelse med kortisol innholdet?
    Sliten
    Forkjølt!!
    Har i over to år levd i den tro at jeg var i klimakteriet.
    • Eternal pessimist. Jeg har til tider ikke hatt krefter til å stå på for meg selv, og da ligger en tynt an.

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Frogn
    Meldinger
    382

Standard

Nei, grunnen til at jeg spør om utslett er fordi Gitte nevner hun har vondt i muskel og ledd. Psoriasis kan nemlig forårsake leddgikt.

Shanita

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    70
    Meldinger
    1,362

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av coffefe
    Jeg har i lengre tid hatt et hissig utslett i panne/hodebunn, som hudlege mener er psoriasis. Har det også forbindelse med kortisol innholdet?
    Det var slikt utslett min datter gikk til legen med og han mistenkte feil med kalkstoffskiftet. Det var hyperkalsemi. Du burde sjekke det.

Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    355

Standard Hej Shanita

Hej Shanita
    og tak for din besked...
    Jo jeg har fået tjekket Kalcium, og nogle gange har det været marginalt forhøjet 1,36 (1,15-1,30). Det ligger altid i den høje ende af skalaen
    Jeg har ikke psoriasis, men store maveproblemer : vekslende diarre/forstoppelse. Lægen siger det er irritabel tyktarm.
    Jeg kan mærke når jeg bliver rød i ansigtet, så brænder/spænder huden lidt og jeg bliver blussende. Det var et kvarters tid, så forsvinder det igen...Mystisk..
    Jeg er blevet fulgt på en endokrinologisk specialafdeling igennem nogle år p.g.a. forhøjet prolaktin, og man har undersøgt mig for en masse ting, men alle prøver har været normale...:o/ De siger at jeg skal vide jeg ikke fejler noget alvorligt, og det må jeg prøve at acceptere.. :o(
    Men et eller andet er der ihvertfald galt..
    Tak fordi du prøver at hjælpe...
    Mange hilsner!
    Gitte

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Frogn
    Meldinger
    382

Standard

Gitte,

Du bør hvertfall holde et øye med Kalsium og eventuelt måle PTH. Det er ikke alltid at Kalsium er så veldig høy selv når man har høy PTH. Det vil si at du kan allikvel ha problemer med disse små kjerlene.

Huff.. håper du klarer å finne ut av det. Det er jo bare slitsomt!

Shanita

Medlem siden
    May 2007
    Sted
    hordaland
    Meldinger
    152

Standard

Her kommer jeg med nye prøvesvar etter å ha øket dosen (levaxin) fra 1oomcg pr dag, til 1oomcg/125mcg annenhver dag i noen uker.Det var jo for å prøve å få T3 opp, og siden jeg ikke tålte lio har jeg nå forsøkt dette.

S -TSH 0,89 (0,35 - 4,94)
    S -FT4 15,1 (9,0 - 22,0)
    S -T4 138 (63 -151)
    S -T3 !,33 (0,89 -2,44)

TSH er jo gått ned, men hva mener dre om de andre verdiene? de forrige prøvene mine finnes lengre tilbake i tråden. jeg har ikke hatt noen plagsomme symptomer under opptrappingen hittil, men har heller ikke merket noen positiv effekt.
    Sliten
    Forkjølt!!
    • Eternal pessimist. Jeg har til tider ikke hatt krefter til å stå på for meg selv, og da ligger en tynt an.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Tror det er ganske vanlig at T3 går ned så kort tid etter en økning. Vent 4 uker til skal du se at de kommer seg.
    Da bør du nok også måle den frie verdien også.

Dosen har jo enda endel å gå på, men det ser du bedre - neste år......
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    May 2007
    Sted
    hordaland
    Meldinger
    152

Standard

Takk for svar Finn. Er forbauset over at jeg tilsynelatende tåler doseøkningen godt, men så er det jo vinter, da. Alle andre rundt meg fryser og hutrer, mens jeg går rundt i t skjorte!
    Prøvene mine viste også en østrogendominans, så det blir ikke mer soya på meg på en stund.
    Progesteronen var nesten 0!
    Sliten
    Forkjølt!!

Side 7 av 8 Først 12345678 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn