Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Tråd: trening og dosering
-
13-11-07, 18:29 #1
trening og dosering
Jeg har tenkt litt på tyroksindosering og trening. For et par år siden var jeg litt underdosert. Jeg klarte å presse meg selv i gang med trening to ganger i uken, og etter noen uker fungerte hodet mitt ganske fint.
Nå trener jeg ikke - jeg tåler det ikke. Og jeg doserer meg kanskje litt høyt for å ha energi og hode til å klare jobben. Jeg har til tider bra med energi, men blir fort utkjørt hvis jeg bruker opp for mye av den. Det virker som at kroppen blir lett sliten.
Jeg lurer på om det faktisk kan være gunstig å være bittelitt underdosert fremfor overdosert mtp trening. Det er små marginer mellom over og underdosering for meg, så jeg er ofte på en av sidene.
Noen som har erfaring?
-
13-11-07, 19:17 #2
Masse erfaring her med doser opp og ned og trening, og er enig i din konklusjon.
Men det er et toegget sverd. For lavt - og for høyt mister jeg (jeg får si jeg, for det er bare mine egene erfaringer) motivasjon. For høyt orker jeg ikke trene, lett for å få en følelse av influensa da, og hvis jeg trener er det ikke noe krutt igjen.
For lavt kan jeg trene hvis jeg bare trener sjelden, men litt for lavt går ganske bra.
Aller best syns jeg det er en stund etter at dosen er senket litt, men det varer ikke så lenge gitt.
Trur aldri jeg kommer til å trene som før, jeg må kutte på intensiteten på drag, og må ta det svært rolig på lengere turer.
Jeg føler likevel at det er bedre å trene enn ikke å trene ......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
13-11-07, 19:26 #3
Akkurat sånn opplever jeg det og. Jeg tenker jeg skal prøve meg litt frem i en periode med mye fri fra jobben. For da trenger jeg ikke tenke så mye...
Opprinnelig skrevet av n`Finn
Jeg trenger å få på plass litt muskler igjen;-)
-
13-11-07, 19:41 #4
ikke alene om det Reven
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
13-11-07, 19:54 #5
-
13-11-07, 23:58 #6
• Sliten
• Forkjølt!!
• Har i over to år levd i den tro at jeg var i klimakteriet.
• Eternal pessimist. Jeg har til tider ikke hatt krefter til å stå på for meg selv, og da ligger en tynt an.
-
14-11-07, 17:09 #7
Jeg vil gjerne raske over snøen, har som regel ikke forhold for blankis rundt her mer, men før var et noen vintere som det gikk an.
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Svar med sitat
Bokmerker