Hei og velkommen

De senere årene har jeg i tillegg slitt mye med magesmerter, fordøyelsen, skjelett- og muskelplager, fått allergier mot diverse medikamenter samt blitt engstelig for mye tulleting som jeg før sykdommen aldri ofret en tanke
Gjett om jeg kjenner igjen.
Magesmerter og fordøyelse har jeg hatt siden barn-ungdom. Har nå fått påvist dårlig lukkemuskel på magesekk og noe betennelse i tarmen.
Skjelett- og muskelplager har jeg også hatt lenge, også noe fra barn. Men mine flytter ikke så mye på seg. Varierer ikke fra dag til dag så mye, men noe i forhold til årstidene. Akkurat nå sitter jeg her med Lumbago, og det slo ut i et område som har vært irritert i mange måneder etter å måtte ligge rett ut på ryggen ved MR av nakke. Korsryggen tåler ikke at jeg ligger på ryggen. Ellers har jeg nesten alltid smerter i nakken og skuldrene, det knaser hvis jeg beveger nakke og skuldre - MR viser veldig stramme muskler. Rygg, øvre del og korsrygg og hofter kommer etterhvert som kulda tiltar. Så knærne. I det siste har jeg hatt mye "irritasjon" i fingrene. Alltid vondt i føttene mer eller mindre. Mye vondt i hodet, og en del av det er nok muskulært.
Før tror jeg ikke jeg var allergisk for noe, men det blir flere og flere medikamenter jeg ikke tåler. Fikk t.om. elveblæst av et, noe jeg aldri har hatt før.
Engstelse har generelt sett økt.... Tror jeg ;)

Det triste med denne sykdommen er at den går utover dømmekraften når ubalansen i stoffskiftet er for stor.
Sånn føler jeg det også.

Og jeg mistenker ME, men legen vil ikke høre snakk.... Uansett, så er det jo en grunn til at man får ME, så jeg har vel heller tenkt i den retningen...

Jeg har aldri blitt god på thyroxin. Prøver nå naturlig thyroxin 4. måneden - hittil ingen virkning. Skal se om jeg kan forsøke i et år i alle fall.

Hva gjør du mht din ME?