Nora

Ja, det er jo spennende dette med tarmen. Har jo hatt forstoppelse siden jeg var liten i alle fall. Diare husker jeg ikke så mye om, kanskje man ikke legger merke til det i så stor grad som forstoppelse?

Og en slektning har Cøliaki. Og MS.

Jeg tror ikke jeg har lavt kalsium, jeg har aldri brukket et bein i hele mitt liv. Og jeg forsøker jo å ikke drikke cola, det er bare det at når man sitter i en stol helt utmattet, så gjør man hva som helst til sist, for å komme seg på beina littegrann. Men jeg forsøker nå å bytte ut med kaffe, selv om det smaker blærk, blærk, blærk!

Shanita
Ja, har jo fått påvist noe med tarmen ja. Legen var inne på at det kunne være noe forbigående, men da spurte jeg ham hvorfor det var slik at jeg nesten ikke tålte noe mat, og det jo over lengre tid, men i høst tålte jeg ingenting.

Og nei, du skremmer meg ikke, jeg vil heller vite enn å ikke vite. Da kan jeg finne ut av hvordan jeg skal forholde meg til det.

Men altså, jeg tror ikke det kan være de alvorligste tilstander som finnes, for jeg blør jo ikke så veldig ofte da, og aldri så mye som den ene gangen jeg fortalte om. Og så ille er jeg ikke i magen mer, akkurat det må ha vært noe forbigående - og jeg mistenker da oppstart på Armour, for jeg fikk jo flere symptomer. Det har i alle fall roet seg, så vi er tilbake til de "vanlige" mageproblemene.

Arrvev som gjør at det er vanskelig å komme ned i tynntarmen - kan det komme av for mye magesyre? Har jo hatt halsbrann så lenge jeg kan huske.

Ja, kan også være hard og løs på samme tid. Det sitter som en propp i baken, og så hører jeg og merker tarmene over rumle. Og når proppen så endelig kommer ut - ganske riktig; sprutbæsj (unnskyld) )

Jeg kan ikke vite om det er senefestene som er betente, men i går hva det mye krampetendenser i alle fall. Måtte reise meg i flere omganger. Vondt!

Ja, burde ringe og høre videre, men jeg får se hva jeg orker, det er så mye jeg skulle ha ordnet opp i, og så lite krefter....

Har vært til revmatolog for mange år siden for å få diagnostisert kronisk smertesyndrom = fibromyalgi. Vi snakket ikke om annet, men han fikk legen til å sette meg på behandlig for stoffskiftet i alle fall. Hyggelig fyr det. Hva hadde du i tankene?

Når det gjelder å lese rundt på andre forum, så tror jeg ikke jeg orker det. Vet ikke hva jeg skal lete etter, så jeg tror ikke jeg blir så mye klokere. Har ikke krefter til å diagnostisere meg selv hele tiden. Noe må vel de legene klare?

Tusen takk - begge to