Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Tråd: Lav hvilepuls
-
08-11-07, 21:10 #1
Lav hvilepuls
Jeg er fortsatt ganske ny i hypo-verdenen, og etter at jeg fant frem hit plasserer jeg stadig vekk flere og flere ting i livet mitt som hypo-symptomer. Det er gangske merkelig egentlig, plutselig faller alle bitene på plass, alle vondtene hører sammen...
Men - det jeg plutselig kom til å tenke på var hvilepuls. Jeg har pleid å ha en hvilepuls på ca 55 (nå er den på ca 65, men nå er jeg 25 kg tyngre enn for 2 år siden :( ) - er ikke det veldig lavt? Er dette også noe som kan kobles opp mot lavt stoffskifte? Hvordan er det med dere andre, noen som kjenner seg igjen eller har hørt noe om dette før?
-
08-11-07, 21:19 #2
Rett før jeg fikk diagnosen min på lavt stoffskifte skulle jeg ta en leppebiopsi i forbindelse med utredning for Sjøgrens. Da jeg lå på operasjonsbordet ble det koblet en pulsmåler til fingeren min. Jeg husker jeg reagerte noe veldig på at pulsen min var 52-55 slag i minuttet.
Regnes som vanlig ved lavt stoffskifte. Alt går treigt. Etter medisinering har min puls økt, så nå ligger jeg mellom 60-62 slag i minuttet. Fortsatt noe treigt i forhold til de 68-72 jeg hadde før.
Shanita...Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte
-
09-11-07, 13:43 #3
Man får lavere hvilepuls når stoffskiftet er lavt.
Hjertet leverer jo så mye blod son trengs for å opprettholde kroppens krav. Lavt stoffsikfte gir lave energikrav - kan være så lava at vi fryser.
Men ellers - feks i idrettsverdenen er det et godt tegn at hvilepulsen er lav. For å klare å pumpe mye blod må hjertet være stort, jo større jo bedre. Lav puls sier derfor noe om den kardiovaskulære kapasitet, og jo større hjertet er, jo lavere puls trengs for å drive blodet å forsyne kroppen i hvilestilling.
Proffsyklister har ofte svært lav hvilepuls - 29 er målt på flere.
Ellers er det helt uvanlig at idrettsutøvere har over 50.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
09-11-07, 20:45 #4
Jeg vet ikke helt hva hvilepulsen min var før jeg begynte med levaxin men etterpå har den vært på 72 som er veldig normalt. Gikk opp til 80 den gang jeg prøvde 225µg en gang bare for å se (anbefales ikke men ikke noesomhelst annet skjedde med meg) (ikke prøv det)
nora
-
09-11-07, 22:01 #5
Har Polar pulsklokke og følger nøye med, og observerer også stigning i hvilepulsen på høye doser. Min stiger først, men faller igjen etter en stund, men ikke helt ned der den var.
Merker det også når jeg trener at hele pulsbildet er økt, også maxpulsen.
Når dosen er for høy virker ikke klokka. Den er avhengig av forholdsvis jevn puls og virker ikke når det blir for mange dobbeltslag.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
10-11-07, 17:36 #6
Takk for svar dere!
Da ver det enda en puslespillbit som falt på plass...
Svar med sitat

Bokmerker