Viser søkeresultater 1 til 10 av 97
Threaded View
-
07-11-07, 20:56 #11
Ã… sutte å røyke er noe av det verste jeg har gjort. Tipper at depresjonene dine i en stor grad kommer av røykeslutten - lavt stoffskifte eller ikke....
Jeg fikk diagnosen hypothyreose etter røykeslutt, ble deppa - som du - og begynte igjen. Fikk "gnisten" litt tilbake. Har holdt opp igjen i tre år nå, måtte øke levaxindosen da jeg sluttet. Røyken gjør noe med forbrenningen - helt klart.
Når det gjelder blodprøve-verdier, så har jeg ikke mye peiling på T3 - for det har legen min adri sjekket. Som medisinert, så bør du imidlertid ha en TSH på rundt pluss/minus 1 og en T4 på rundt 20 (dette varierer sikkert fra person til person). Legene mener ofte at en TSH på 3-4 er helt ok - men det skal du ikke slå deg til ro med!! Jeg ble ikke menneske før min var nedepå ett-tallet
Men sjekk iallefall TSH og T4. Andre her på forumet har sikkert forslag til flere prøver du bør ta - sålykke til med røykeslutten!
Lignende tråder
-
P-pille-stopp........
Av Nettverk i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 17-08-09, 16:33 -
8 grunner til vektøkning, deriblandt lavt stoffskifte
Av sivcath i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 9Siste melding: 03-03-09, 11:03 -
Vektøkning...
Av Hsn i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 9Siste melding: 04-07-06, 15:00

Svar med sitat
Bokmerker