Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Tråd: Psyken ødelegger for meg
Threaded View
-
05-11-07, 22:34 #4
Bruker
- Medlem siden
- Sep 2007
- Sted
- Kristiansand
- Meldinger
- 3
Takk alle sammen. Dere er nydelige
Tarmsykdom, cøliaki, for lav dose levaxin, for mye jod, B-vitamin, Reductil…
Hm.. jeg har alltid mast på legene om å få målt stoffskiftet, men det har alltid vært innenfor det normale. Nå fant jeg en som mente at det kunne være lavt. Men hva sa prøvene? Ikke mye,
S-TSH, 2,1
S-Fritt T4 16,2
S-TBG 31,7
S-DHEA 3,3
De to siste var visst noe høye
Er det flere målinger som betyr noe?
Ut fra disse prøvene og en spørrerunde så kom legen frem til at jeg hadde for lavt stoffskifte, selv om noen sikkert ville ha avfeid meg med at alt var normalt. Han mener også at jeg kan ha feil på binyrene/binyrebarken? Uff, jeg vet ikke så mye. Det blir så mye på en gang.
Og så ble det sagt at jeg produserte for mye insulin.
Det med medisinmengdene er ikke endelig bestemt ennå, men jeg begynte med en pille om dagen i 3 uker. Så økte jeg til to osv. Nå skal jeg opp i 5. Morgentempen var visst en grei indikator. Den er under 36,4 og altså for lav.
Jeg fikk nettopp beskjed om å ta B-vitamin pga diareen, men jeg har ikke blitt undersøkt for noe ennå. Det er veldig plagsomt og jeg tar probiotika 500 hver dag. Gluten/cøliaki har jeg aldri tenkt på. Det skal jeg teste. Takk for det rådet,nora. Jeg har aldri hatt langvarig diare før, heller motsatt.
Jod ja, hva var nå det for? Det husker jeg ikke, men jeg har hørt at enkelte ting, for eksempel kål, kan blokkere jodopptaket i skjoldbruskkjertelen, slik at den ikke får laget hormoner som regulerer stoffskiftet.
Det er ennå langt frem med doseringen og jeg har fått beskjed om at det kan ta tid.
Alle disse plagene kunne visst vært nok, men det med psyken gjør det enda verre. Shanita, jeg kjenner meg igjen i stresset med å finne klær. Ingenting passer og ingenting ser bra ut.
Tenk om vi kunne shoppet vilt og uhemmet til våre lekre kropper i str. 40..
Big is Beautiful? Jeg føler ikke det. Nå har jeg ekstra store problemer med å takle at brystene er større en noen gang, de er rett og slett i veien, de er vonde og jeg hater dem. Reductil har jeg faktisk tenkt på, men jeg går også og fantaserer om å prøve en måned på Eurodiett. Ja vel, det er pulver og barer, og litt grønnsaker, ikke ordentlig mat, men det er bare i starten. Det fører videre til et sånn Fedonkosthold. Jeg tror at jeg trenger en tøff startfase for å komme på gli. Kanskje i en sykemeldingsperiode? Hm.. som jeg egentlig er i mot.
Ordentlig undersøkelse, hva mener du da n’Finn? Vet du om noe jeg kan spørre om å få testet? Endoskopi, sjekke for tarmkreft eller andre ting?
Jeg skjønner at dere har kjempemasse kunnskap om lavt stoffskifte. Og sikkert om forståelsesfulle leger og det stikk motsatte.
Tusen takk til dere og god natt.Med vennlig hilsen Katinka

Svar med sitat
Bokmerker