Viser søkeresultater 1 til 10 av 19
Threaded View
-
03-11-07, 17:59 #8
1. Det at jeg har hatt betennelse i skjoldbrukskjertelen - betyr det at jeg har Hashimotos? Er dette det samme som thyreoditt? Er slik betennelse forårsaket av disse anti-TPO stoffene?
JA - til alt. endelse itt betegner en betennesle ( pleuritt = infeksjon i øvre brinkier)
2. Har skjønt såpass at TSH skal være 0,5 til 1,5 og at Ft4 skal ligge mellom 15 og 20. Men hva skal T 3 være?
Vel - ikke helt. Forskjellige labber har forskjellige grenseverdier - det kommer an på måleutstyrstype og befolkningsgrunnlaget. Derfor skal man alltid oppgi referansegrensene når man oppgir en verdi.
Og - så må du ikke falle i samme fallgrube som en masse leger gjør, nemlig å behandle blodprøver og ikke mennesker.
Det er DU som er fasitten, det er DU som føler om du har det bra på fT4 = 15 eller 20 eller 25. Føler du deg bra på 25 og det er over grensen, så er det den verdien som passer for deg.
3. Er dt sånn at dere mener jeg bør få TSH og Ft 4 innen normalområdet før jeg evt tester T 3 og ber om evt litothyrin?
Ja - gjerne prøve en dose som gir en fT4 over referansområdet også - hvis du tåler det.
4. Opplever det nesten umulig å gå ned i vekt. Er det noen som har erfaring med at dette har endret seg når man har kommet over på kombinasjonsbehandling?
Det er umulig å gå ned i vekt - iallfall før dosen er sub max.
Noen får hjelp at Liothyronin der også.
Jeg fikk ikke det, men Armour hjalp meg.
Det er individuellt, men dosen må være høy før du kan si at den ikke virker, eller virker for dårlig.
Gjør det, så klag ! Sitt ikke der å finn deg i en behandling som ikke virker godt nok for lenge.
Litt tolmodighet må man ha, men det finnes grenser.
For min del - ett år !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Svar med sitat
Bokmerker