Viser søkeresultater 1 til 10 av 16
Threaded View
-
27-10-07, 23:27 #7
Hei igjen...
Kjenner meg veldig godt igjen i "jakten etter en diagnose", Stina... Det er frustrerende. Vi har mye til felles og jeg har akkurat som deg noen symptomer på høy kortisol og noen på lavt. Blir ikke klokere. Har derfor innfunnet meg med at slik er det, så får jeg bare prøve å vri de prøvene jeg kan ut av denne spesialisten.
Som jeg sa til deg så har jeg hatt normale kortisol verdier, selv om morgen serum verdiene var helt nederst på den normale skalaen. Spytt og urin var normal. Endikrinologen jeg har gått til har gitt meg 2 siste rekvisjoner på urin og morgen serum. Slår ikke noen av de ut, så er det ingen flere kortisol prøver å få. Det er ganske frustrerende når jeg snakker med folk til daglig som har brukt mange år på å få en diagnose. Stefaren min har faktisk fjernet hypofysen og han brukte 5 år før noen skjønte hva som var problemet. Prøver å ikke tenke altfor mye på det.
Du nevner Sjøgrens også. Jeg har vært til utredning for det også jeg. Hadde 2 av 3 kriterier. Tok en leppebiopsi for å påvise munntørrhet, men den kom tilbake inkonklusiv og ANA er normalt hos meg. Dermed ble Sjøgrens utelukket så langt, selv om jeg tar nye ANA prøver hver 3. måned nå da. Vurderer også om jeg skal ta en ny leppebiopsi, men avventer siden jeg ble nummen i leppa der hvor de tok spyttkjertelen sist. Er ikke svære greier, men det er ikke behagelig å ikke ha følelse på en del av leppen.
Vet ikke helt hva som skjer videre med meg nå da. Blir spennede å se hva fastlegen min gjør når Endikrinologen ikke kan være behjelpelig. Hun avventer vel til magespesialisten er ferdig antar jeg. Har hvertfall kommet meg over på rehabliteringspenger nå, så det er ikke noe stress rundt det. Er jo slitsomt det også!
Venter bare på at jeg skal få en ny runde med tretthet osv. så skal jeg fylle opp den dunken med urin, så får vi se om hvordan jeg har det har noe å si. Sist jeg tok urinprøven ventet jeg til jeg følte meg så bra som mulig.
Du hører nok fra meg...
ShanitaSymptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte

Svar med sitat
Bokmerker