Viser søkeresultater 1 til 10 av 76
Threaded View
-
27-10-07, 11:32 #11
Hei igjen Stina!
Takk for det og bare hyggelig, jeg vil gjerne hjelpe hvis jeg kan!
Jeg skjønner godt frustrasjonen med hundre forskjellige leger som sier masse rart! Hvis de mistenker cøliaki så kommer de helt sikkert til å ta de prøvene jeg nevnte. Og det er veldig behagelig at det bare er blodprøver og ikke slanger som skal stikkes inn den ene eller andre veien
Jeg skjønner også at det er fælt å gå rundt og ikke vite hva som er galt. Det som er så greit med cøliaki er at det er ingen medisiner involvert så man slipper masse ekle bivirkninger og sånt. Det kan være vanskelig å venne seg til et glutenfritt kosthold i starten, men man kommer fort inn i det. Det er egentlig ganske greit å ha cøliaki i Norge for det finnes mange alternativer både på restauranter og i butikkene. Jeg lager ikke all mat fra bunnen i alle fall! Er for lat til det !
Nå er det jo absolutt ikke sikkert at du har cøliaki, men hvis de finner ut at du har det så er det bare å ta kontakt og så kan jeg hjelpe deg med mat-råd! 
Ved gastroskopi så går de helt ned i tolvfingertarmen som er første del av tynntarmen og det er der de tar prøver av tarmtottene slik jeg har forstått det.
Hvis man har cøliaki og begynner på et glutenfritt kosthold så vil man som regel bli i bedre form, rett og slett fordi tarmtottene normaliseres og begynner å ta opp næringsstoffer igjen
Lykke til med utredningen videre da
Autoimmune sykdommer:
-Hypothyreose siden 1993 (tar nå 875 ug Levaxin i uka + 15 ug Lio daglig)
-Cøliaki siden ca 2001
-Vitiligo

Svar med sitat
Bokmerker