Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 17
    Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    danmark
    Meldinger
    45

Standard Flere spørgsmål fra en ny stofskifte patient

Hejsa...
    Nå, nu har jeg været i behandling med Eltroxin i ca 6 uger, og tallene begynder at se bedre ud!! Men inde i (psyken) syntes jeg endnu ikke at kunne mærke den helt store forskel.-opdagede et forlavt stofskifte i forbindelse med en depression,- troede jeg!! Men jeg syntes nu at jeg er begyndt at have flere gode dage end dårlige...men nu oplever jeg også andre ting, som jeg vil spørge om:

- er der andre der føler uro i alle kroppens muskler,- det er som om det hele sitre...og jeg har bare en lyst til at sparke og løbe flere kilomenter...forstår i hvad jeg mener?? Kan det være noget med det ændret stofskifte?

- kan det passe at min ansigt har fået mere glød??

- Når man har haft lavt stofskifte og tallene bliver bedre, burde man også tabe sig, eller hænger det slet ikke sådan sammen??

Håber der er nogle derude der kan hjæle mig derude

Hilsen
    Lykke

Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    355

Standard Hej

Hej
    ...og mange hilsner fra en lidelsesfælle i Danmark.
    Det glæder mig at høre at det virker som om Eltroxin hjælper dig.
    Jeg er nysgerrig efter at høre hvad dine tal var det dit lave stofskifte blev opdaget? Hvilken dosis er du på? Hvilke symptomer har du? Hvordan har du det på en dårlig dag?
    Jeg har været på Eltroxin i et år, og har desværre endnu ikke oplevet vægttab, tværtimod har jeg taget ca. 5 kg på! (håber ikke det samme sker for dig).
    Jeg oplever også indimellem at min ansigt "blusser".
    Jeg har stadigvæk ikke fundet den rette dosis, svinger mellem for lav og for høj dosis. Lige nu føler jeg mig overdoseret, og skal til lægen og have taget nye blodprøver. Ja for mig har det været lidt en kamp at finde den rette dosis. Jeg får 100 mikrogram 4 dage om ugen og 150 mikrogram 3 dage om ugen, ialt 900 mikrogram ugentligt.
    Velkommen i forummet og fortsat held og lykke med behandlingen...

Mvh. Gitte

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    danmark
    Meldinger
    45

Standard Hej Gitte

...jeg har skrevet inde i præcentation-forummet om hvem jeg er, og hvordan jeg opdagede min sygdom....håber du vil læser derinde

Ang. dosis, så får jeg 50 mg om dagen, og har som sagt gjordt det i ca 5-6 uger. Af symptomer, syntes jeg efter at have opdaget sygdomme, at alle symptomerne passer lige på mig..alle sammen....men mest er jo nok min angst jeg har slåes med i mange år og min depression. Men også min meget uregelmæssige menstruation har fået mine tanker på stofskifte. Men ellers så døjer jeg med hård mave, tørt hud,hår og negle, kløende hud, ledsmerter(knæ), hukommelsesbesvær og koncentrationsbesvær....

På mine dårlige dage, har jeg bare lyst til kun at være mig selv og min familie...en rigtig dep.symptom...men jeg gider ikke snakke med nogle ansigt til ansigt og heller ikke telefon, har svært ved at smile, og føler en klump i halsen, og lyst til at græde, men kan bare ikke, og kan bare ikke overskue noget.

Får jo anti-dep medicin, som jeg håber jeg kan komme ud af, hvis disse symptomber skal vise at det er lavt stofskifte...som jeg jo virkelig håber..kan bedre acceptere en fysisk sygdom istedet for en psykisk.
    Håber bare snart der kommer en rigtig god virkning, så jeg endelig kan overskue mine dag og liv igen...

Vil da også gerne høre en masse om dig...kan du nikke genkende til noget af det jeg skriver....det er jo rart at høre om andre der måske har det på lignende måde.

hilsen
    lykke-

Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    355

Standard

Hej Lykke

Jeg vil gå ind i præsentationsforummet og læse lidt mere om dig.

Hvor kan jeg dog nikke genkendende til din beskrivelse af hvordan du har det på dine dårlige dage. Jeg har det akkurat på samme måde! Jeg orker heller ikke kontakt med andre mennesker på nogen måde, går bare rundt som en zombie med en kolossal træthed og utilpashed.
    Jeg blev også rådet til at tage lykkepiller, men jeg takkede heldigvis nej, da jeg følte at årsagen var en anden.
    Eltroxin har hjulpet mig af med forstoppelsen og jeg synes at jeg er blevet lidt mere klar i hovedet. Når jeg har en god dag, så føler jeg mig frisk og glad og fuld af energi. Jeg har mange dårlige dage, men jeg håber at jeg bare skal have fundet den rette dosis...
    Jeg kæmper en kamp for at klare mit arbejde, hvad med dig, kan du klare at passe et job?
    Mvh.Gitte

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    danmark
    Meldinger
    45

Standard nogle der kan hjælpe mig??

Hej med jer...

Hold da op hvor kan der blive ved med at dukke nye spørgsmål op omkring denne sygdom, og specielt når ens læge ikke tager det seriøst...overhovedet. Han får mig til at føle mig som en hypokonder...men jeg skal bare finde en måde så jeg kan få det bedre på trods af anti-dep medicin...
    Er der nogle der ved om det kan passe at anti-dep ikke virker hvis man har for lavt stofskifte???
    Kan det passe at man i starten af behandling...efter 6 uger...stadig kan svinge meget i humør og tilstand i løbet af en alm dag. Syntes selv at dagen svinger meget...det ene øjeblik så overskueligt og lykkeligt, og det næste minut noget møj og svært ved at få et smil på læben...er der andre der kender til det.
    Min læge siger at mine tal på TSH 3,1 (0,20-3,7) T4 16 (12,8-24) og T3 13 (13-?) og cobalamin på 136 (150-600) er helt fine tal...kan er være rigtigt...og skal jeg bare acceptere at min psyke og tilstand bare er sådan, og sådan skal jeg leve livet? Får nu 50mg Eltroxin og måtte selv bede om at stige til 75 mg...håber jo stadig at få en mere stabil dag..og måske en dag trappe ud af anti-dep. :(
    mvh
    lykke

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    danmark
    Meldinger
    45

Standard hej igen

Hej Gitte...

Selvom det er synd at andre "lider" ligesom en selv, så er det nu skønt at dele det med andre...hvordan man har det. For det er der ikke mange andre omkring en der går. :(
    Hvordan så dine tal ud dengang du opdagede dit lavt stofskifte??
    Du skriver at du kan nikke genkendene til de symptomer med humøret,- kan det også svinge meget hos dig i løbet at en dag. F.eks havde jeg det fantastisk ved middagstid,- men ved 15-tiden vendte det hele og jeg kunne bare ikke få et smil over mine læber....tror du det kan svinge så meget??
    Hvordan tager din læge denne sygdom og dine tal, som jeg har skrevet i en nyt indlæg dd. føler jeg slet ikke at min tager mig seriøst overhovedet...er nærmere ved at være irreteret på mig, fordi jeg søger og snart ved så meget omkring det. Han syntes stadig det er forkert at behandle mig...det får jeg det jo ikke bedre af at han "afviser" mig på den måde..men heldigvis har jeg en psykiater der mener jeg har gang i det helt rigtige..
    Håber at høre mere fra dig, da det som sagt er rart at dele dette med andre
    Knus
    Lykke

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    53
    Meldinger
    204

Standard

En TSH på 3 er helt feil, spesielt når man skal sies å være medisinert for lavt stoffskifte!!! Ikke rart at du ikke har det bra. Dosen skal iallefall økes til TSH er rundt 1.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

cobalamin på 136 (150-600)
    Er dette B12? Den er uansett under normalområdet. I tillegg trenger visst mange stoffskiftesyke høy B12. Denne må opp!

Og mange stoffskiftesyke reagerer negativt på antidepressiva.
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

- er der andre der føler uro i alle kroppens muskler,- det er som om det hele sitre...og jeg har bare en lyst til at sparke og løbe flere kilomenter...forstår i hvad jeg mener?? Kan det være noget med det ændret stofskifte?
    Jeg forstår hva du mener.

Og det kan være dine antidepressiva som utløser dette.

Jeg har restless legs, har forsøkt mange antidepressiva, over halvparten reagerer jeg på slik som du beskriver. Nevrolog sa det var vanlig ved restless legs.

Men jeg har mange muskelproblemer, og jeg tror selv dette har sammenheng med stoffskifte, evt andre sykdommer som er relatert til alt det andre jeg feiler.

Få opp B12 og kast de antidepressiva - i samråd med legen selvsagt ;)
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    214

Standard Re: nogle der kan hjælpe mig??

Sitat Opprinnelig skrevet av 78lykke
    Hej med jer...

Kan det passe at man i starten af behandling...efter 6 uger...stadig kan svinge meget i humør og tilstand i løbet af en alm dag. Syntes selv at dagen svinger meget...det ene øjeblik så overskueligt og lykkeligt, og det næste minut noget møj og svært ved at få et smil på læben...er der andre der kender til det.
    Ja, Lykke, det passer, at man svinger meget i starten af en behandling. Det gjorde jeg også. Det er svært at vide, at man er i gang med behandling og så skulle vente og vente på at det bliver bedre. Det bliver bedre, men det tager tid. 6 måneder til et år.

Sitat Opprinnelig skrevet av 78lykke
    Min læge siger at mine tal på TSH 3,1 (0,20-3,7) T4 16 (12,8-24) og T3 13 (13-?) og cobalamin på 136 (150-600) er helt fine tal...
    mvh
    lykke
    Dine tal er ikke gode nok endnu, og det vil tage tid, inden medicinen og din krop virker rigtigt sammen.

B12 skal helst over 365, før du begynder at føle dig bedre tilpas med depressionen, sitren i muskler m.v.

Hvis din læge ikke har givet dig B12 vitamin, så gå ud og køb B12 vitamin piller i en helsekostbutik og begynd selv. Det er vigtigt for dig at få B12 i gang, for det tager også tid før end B12 begynder at virke.

Hold modet oppe, Lykke!

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Hashimoto's siden 2003
    Av Sharon i forumet Lavt stoffskifte av Borreliose
    Svar: 152
    Siste melding: 25-07-15, 07:28
  2. Svar: 6
    Siste melding: 13-07-11, 20:49
  3. Flere omganger med høyt stofskifte i årevis
    Av RKN i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 6