Gikk nettopp på vekta. 93 kg, så jeg er veldig god til å innbille meg vekt-problemer. Og likevel er jo dette ingenting i forhold til de 110 som jeg har kjempet meg ned fra.

Joni
Har tenkt på Balder ja, men har ikke penger eller krefter. (Men fy du er snill, altså... ;) )

Bittebitt
Javisst får man psykiske problemer av å være syk over lengre tid, spesielt når man blir møtt med så mye uforstand og "ekkelheter". Jeg føler det faktisk som et overgrep når det er på det verste. De har jo makt og myndighet over hva som skal skrives, tros og oppfattes om oss. Men de må nesten se forskjell på om man er blitt fysisk syk pga psyken eller omvendt. Også om det kan han vært begge deler, og om noe forverrer situasjonen. Ellers bør de holde kjeft!

Tja... Sjøgrens. Leste om det i et innlegg fra noen andre her. Har løselig hørt om det før. Fulgte link i innlegg, og ser at mye stemmer. Men vi får se om jeg orker å utrede. Nå er jeg litt skremt av leger igjen. Men jeg tar veldig gjerne imot råd fra deg. Takk

n'Finn
Er det psykomotorisk det heter nå? Ikke lenger psykosomatisk? Ja, ja, de må jo bare fortsette med sjauen sin. I siste ende er det de selv som må leve med seg selv.

Ett sett med regler eller krav til hvordan vi burde bli møtt, synes jeg er en god ide. Kunne vi (du? ;) ) f.eks. utformet et forslag til slikt? Og via en forening, kunne vi da be andre medlemmer, kanskje helst styre-representanter gå med oss da helst til endokrinologer, slik at de holder seg mer i skinnet, og vi evt har et vitne på idiotiske uttalelser. Blir sikkert ikke lett, men.. Kan man be noen fra pasient-ombudet gå med en? Eller andre?

Huff, tror jo ikke jeg skal tilbake til ham, men om jeg skal, så vet jeg ikke om jeg klarer å manne meg opp til det...

Og Shanita
Stakkars menneske. Du forteller at både endokrinolog, revmatolog og mavespesialist har behandlet deg på denne måten. Det har jeg i det minste sluppet, i alle fall ikke så mange på en gang. Mavespesialisten og spesielt sykesøsteren der, var veldig fine. Den rare øre-nese-hals-legen i dag var en snodig skrue. Vet jo ikke fortsettelsen på disse to da - om det blir noen. Men jeg har blitt skjelt ut tidligere pga forsiktig forespørsel om ME. Og jeg har også tidligere fått høre at det må være psykosomatiske smerter, men da protesterte jeg også på det kraftigste. Smertene kommer først, så psyken. Andre ting kan jo gå på psyken, som slett ikke har noe med dette å gjøre. Eller fysiske ting...

Og takk igjen til dere alle for alle klemmer og trøst og oppmuntring og.... Og jeg ønsker også dere alt det beste. Fytte rakkeren, først være så syk, og så ikke bli trodd. De kan umulig ha peiling på hva de gjør, det tror jeg ikke. De burde opplyses, frivillig eller under tvang... ;)