Fortsetter avsporingen:
Low oxalate diet diskuteres på autismeforumene, samt på noen cøliakiforums og er også velig aktuelt for fibromyalgi.

En sykepleier holder trådene samlet og det fins et LOD forum på yahoo.
Jeg har lest noepå norsk på et tannlegekontor noen år siden fra legemiddelprodusnetenes blad, hvor none forskere, kanskje noen norske, fant ut at autisme var en metallstoffskiftesykdom. Tror det heter legemidler og vi. Så jeg husket jo denne artikkelen. Jeg gikk tilbake og tok bilde av artikkelen mend et lite digitalkamera. Har det som backup på en dvd et sted.
Visse enzymer som normalt ingår i metallstoffskiftet er blokkert hos autister, slik at det hopes opp tungmetaller. Oxalsyre er sterkt involvert. Kutter man ned på oxalsyreinntaket, så blir man bedre fordi metallstoffskiftet kommer igang igjen. Man bruker også noen probiotika, samt at et firma jobber med den bakterien(probioptika) som friske har i tarmen som bryter ned oxalsyre i tarmen hos friske. Syke mangler denne bakterien. Kverkes av antibiotika......
Forresten er poteter og alt korn unntatt ris høye i oxalater. lavkarbo og glutenfri er altså bra på den måten ....
Her er noe mer fra oxalatsidene:
http://www.developmentalspectrums.com/i ... f=1&id=124

Så til Low dose naltroxone:
Har åpenbart med apoptosis å gjøre, og med autoimmunitiet. Medisinen er beslektet med Narcanti men er som tablett for eks-narkomane. Men forskerne har forsket på medisien i mange år ang. immunsystemet og kreft. Så dette er seriøst. De bruker 3-4,5 milligram mens tablettene er på 50 milligram. Legemiddelsiden.no lister det som revia. Eneste stedet jeg tipper man kan få prøvd det er balder tipper jeg, siden de også bruker marshallprotokollen på noen pasienter. (som jo også er en off-label behandling)

Tilbake til LOD: Omdal nevnte forresten også tungmetallbelastning på foredraget i samband med autoimmune tilstander.