Viser søkeresultater 11 til 20 av 21
-
18-10-07, 12:46 #11
Han merket litt bedring psykisk og litt mer styrke, men det var kun i starten og nå har han fått ad/hd diagnosen og responderer bra på medisinen.
Har "friske prøver" etter norsk standard, men har stoffskifte problem alikevel, fikk reddning hos Dr Oftebro.
-
18-10-07, 13:48 #12
Jeg føler meg ganske frisk faktisk, men forbruker veldig få kalorier og har ikke den samme kondisen som før, men det håper jeg blir bedre når jeg får opp FT4 nivået som bare lå på 11 sist. Men hadde det ikke vært for dette forumet så hadde jeg ikke kommet på den ideen å gå til legen og si at jeg syns FT4 nivået lå altfor lavt når han hadde gitt beskjed om at jeg hadde nå fått riktig dose siden TSH lå på 0,15
-
18-10-07, 14:08 #13
....... og da hadde du sansynligvis gått sånn uten at det var blitt rettet.
Så klag - det kan føre noe godt med seg.
Jeg la merke til når jeg skiftet fra Levxin til Armour at mine symtomer forsvant selv om blodprøvene da ble svært lave - fT4 6-8 - og de var slik et år før jeg syntes behovet melde seg for å bli kvitt de siste.
Jeg syns jeg hadde det ok, men det hadde garantert ikke fortsatt.
Hvorfor var det slik ?
Hvis jeg hadde gått ned på de verdiene nå hadde jeg ikke overlevd, så det er mange uoversiktlige forhold.
Det kan virke som at symptomene utvikler seg hele tiden også mens man er under behandling og stoffskifteverdiene er bra nok.
Men jeg får håpe du har rett i at du blir enda bedre med høyere fT4.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
18-10-07, 14:23 #14
Tror det er vanlig å prøve ut Levaxin i 6 måneder. Snakk med legen din om dette, du kan jo slutte og se hva som skjer
Opprinnelig skrevet av mohaienne
Du merker jo forskjell på symptomene dine, selv om du er usikker. Det vil jo føre til reaksjon å fjerne medisinen om det viser seg at du trenger den.
Jeg har hatt diagnosen min siden 2005 og har kommet opp på 125 µg til dagen.
-
18-10-07, 15:19 #15
mohaienne har vel fremmdeles lav ft4 og høy TSH, ikke sant? blir bare så dårlig av økning til tross for at hun trenger det.
Ikke sant?
Det er noen slike på forumene utenlands også. Altså lav ft4 og høy TSH og egentlig dårligene hvis de prøver uten thyroxin en stund.
For mange av dem funker det å øke med små små doserøkninger om gangen.
Andre blir som kjent føst bedre med Armour Thyroid eller Nature-throid Thyroid eller lign.
-
19-10-07, 08:53 #16
Tror nok ikke det er meg du tenker på. Har ikke fått de tallene på siste prøve, men etter 6 uker med levaxin hadde jeg tsh på 1,48 og Ft4 på 16.
Opprinnelig skrevet av nora
Så egentlig har jeg vel helt normale prøver?????
Prøvde å få en time på Balder i dag, men der er det laaaaang ventetid gitt. Fikk ikke hos Ljøgodt før i januar, Omdal hadde ikke før i mars.
Tenkte jeg skulle få litt hjelp til kosthold og sjekk ut eventuelle intoleranser.
-
19-10-07, 20:01 #17
Hei du,
Opprinnelig skrevet av mohaienne
Nei, det var vel ikke egentlig prøvebehandling.. selvom TSH var "fin" hadde jeg en veldig lav t4, utrolig mange av de klassiske symptomene, pluss familiehistorie..
Så legen var helt enig i at thyroksin-oppstart var det rette, selv om det var jeg selv som foreslo diagnosen da jeg kom til han med plagene mine.
På det tidspunktet visste jeg ikke om annen behandling enn levaxin, og ba selv om nettopp det. Denne tok jeg i over et år. Det gikk i rykk og napp og innimellom innbilte jeg meg at den hjalp, var vel placeboeffekt, ettersom jeg var overbevist om at jeg hadde hypothyreose, og levaxin var eneste medisin, ergo måtte jeg jo bli bedre av den. Men det ble jeg virkelig ikke. T4 steg fint, men jeg ble slappere og svakere og med trykk og "bomull" i hodet, og kalde hender og føtter ++ Startet også å trekke meg vekk fra studentfester og morro, ikke likt meg.
Begynte på armour for 1,5 år siden, men har hatt noen korte opphold (snakk om et pr. uker) pga mangel på. (veldig dumt gjort, og noe jeg skal unngå i fremtiden!) Derfor vanskelig å svare på hvor lang tid det gikk før jeg ble bedre, og jeg tror dessuten dette varierer fra person til person. Men pga opptakstid o.l. skal du kunne vente å merke forskjell på formen tidligere enn hva man gjør på levaxin. Er nå oppe i 4 grain daglig, føler meg stortsett bra, fungerer i hverdagen, men jeg synes ikke forbrenninga har økt (spiser meget sunt) og hendene er fortsatt kalde.. har også større behov for å trekke meg tilbake enn jeg hadde før jeg ble syk, selv om dette har bedret seg mye med Armouren. Kan bare håpe at det er mere tid og stabil dose som skal til.
Når det gjelder bekymringen din for å ødelegge en kjertel som kanskje er i orden, må du tenke tilbake på tilstanden din før du startet på levaxin, og hvorfor du gikk til legen med det. Er du da i tvil om det var det riktige, kan du jo eventuelt nedtrappe levaxinen til null for dermed å finne ut av det mens du enda har sjansen. Men dette da i samråd med legen.
ha en fin fredags kveld
-
19-10-07, 21:28 #18
Kan bare si at jeg hadde ganske lik erfaring med Levaxin som deg Marianne - men jeg brukte 16 år på å komme meg ut av det ......
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
20-10-07, 12:18 #19
Jeg har hatt hypotyrose i 2 år nå og kanskje lenger. Kan vel si at jeg aldri ble som før etter det og tror ikke jeg blir det heller. Jeg forsøker å leve så normalt som mulig, men går ikke rundt å innbiller meg at jeg skal bli så veldig mye bedre. Jeg går 100 % på jobb, noe som for meg er formye 50 % hadde vært nok, men jeg har ikke råd til det. Heldigvis har ikke jeg en jobb som medfører tankevirksomhet i særlig stor grad, det dreier seg mer om å få gjort ting så raskt som mulig. Levaxin hjalp ikke meg i det hele tatt,men Armour har gjort meg bedre.
-
21-10-07, 21:53 #20
Samme her gitt...
Opprinnelig skrevet av Reven
Men har til tider tenkt tanken på å kanskje sykmelde meg så jeg kan jobbe bare 80%... er tungt med 8-timers dager i perioder gitt
Svar med sitat
Bokmerker