Side 3 av 10 Først 12345678910 Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 94
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Enda en type - indremedisiner - Anne Ma

Har tenkt på det, men rekker ikke, ringe altså.

I morgen skal jeg til fysioterapi. Torsdag kommer elektriker. Fredag er ikke legen på kontoret. Orker maks én "stor" ting på dagtid. Og i dag var jeg amøbe etter colonoskopi i går. Kanskje mens elektriker er der, men da pleier jeg å bli så forvirret at jeg bare virrer rundt - når det skjer noe slikt, og ikke er det greit å ta den slags telefoner heller da. Så jeg tror ikke jeg rekker det, nei... Men kan prøve å ha det i bakhodet med å ringe sykehuset, bare ikke det lille i forhodet detter ut da - der er det tomt nok fra før av...

Kunne avbestilt timen, men da er jeg jo like langt på ventelista igjen. Og egentlig fikk jeg time 10.30, noe jeg ikke kunne klare (klarer ikke så tidlig på dagen), så jeg ringte og sa i fra, og så hadde de jammen meg fått inn en avbestilling senere på dagen. Så det var jo utrolig heldig.

Nei, jeg får vel bare karre meg av sted og se om det skjer noe rart ;)

Men det slo meg: En nyutdannet lege fra Danmark hvor de ser ut til å vite enda mindre om stoffskiftet enn i Norge, har blitt tildelt et gammel, utvaska immunologisk vrak som han kan ta sin eksamen på - eller noe annet slikt fælt noe. Hans første forsøkspasient
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

baremei Gjest

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Stina
    Baremei - dette er ikke til Aker. Du har kanskje tidligere lest at jeg har forsøkt å ringe Aker for å komme inn der på fritt sykehusvalg bla pga den lange ventetiden jeg hadde på å komme inn til endokrinolog her på Sørlandet.

Men mener du at jeg er henvist til medisinsk og ikke endokrinologisk?
    Ok, da har jeg ikke fulgt helt med.

Men ja, medisinsk pleier å være noe annet enn endokrinologisk. Men det kan jo hende at de ikke har det der.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Hm.... jeg har vært innlagt på medisinsk med ITP'en på det sykehuset for mange år siden, så det har de. De har også endokrinologer, for det har jeg vært til før der. Også indremedisiner har jeg vært til der. Og nevrolog.

Men med alle sammenslåinger og endringer, så klarer jo ikke jeg å følge med i hva som skjer.

Skal se om jeg kan få ringt sykehuset for å høre hva slags lege det er. Og det kan jeg jo gjøre på fredag, trenger ikke fastlegen min til det.
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Stina
    Men det slo meg: En nyutdannet lege fra Danmark hvor de ser ut til å vite enda mindre om stoffskiftet enn i Norge, har blitt tildelt et gammel, utvaska immunologisk vrak som han kan ta sin eksamen på - eller noe annet slikt fælt noe. Hans første forsøkspasient
    Håper da ikke det ;)
    Dessuten er du alt for ung til å være gammel
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Pøh! Føler meg som 95 :x

Ang legen så tar jeg kanskje feil - bare googlet litt ;)

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Jeg har funnet forklaringen:

Endokrinologi (hormonsykdommer) er p.t. ikke organisert som egen seksjon.
    Men det er likevel rart at legen står som "lege" og ikke som endokrinolog. Kan være en forglemmelse... ;)

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Si til endoen at han ikke er lege ;)

mobbe-mobb ;)
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Ja, eller si til legen at han ikke er endo?

Kanskje han ikke er ferdigutdannet?

Ikke vet jeg hva dude'en er, men jeg finner vel ut av det ;)

Det viktigste er at mannen er åpen og hører etter hva jeg sier og ikke har noen forutinntatte ideer. Nevner han antidepressiva, så tror jeg at jeg flyr rett i fletta på ham. Godt jeg da har nevrologen som innrømmet at det er vanlig for folk med restless legs å reagere negativt på antidepressiva - om han bare har fått det med i notatene sine. Og om "legen" nå har fått greie på dette. Uansett, så kommer jeg til å påpeke det, men det blir idiotisk hvis vi skal kaste bort tid på det.

Så tror jeg at jeg skal gjøre som Shanita var inne på, fortelle litt forsiktig om hvordan jeg har det - han spør vel kanskje om det? Så får jeg se litt hva som skjer. Prøve å fiske etter om jeg skal tilbake eller ikke, har han ikke tenkt at jeg skal tilbake, så får han alt sammen - ingen vits i spare på kruttet da (binyrer, ME, thyroideahormonresistens, myxødem... alle "tvilstilfellene"). Forsinket søvnfasesyndrom har jo også nevrolog sagt at jeg har. Lurer på om de har klart å få det ned i papirene, for da kan jeg spørre hva han mener om hvorfor jeg har det - og har hatt siden jeg var liten. Om jeg tør å nevne angst, mareritt, katastrofe-følelse m.m. uka før mens, vet jeg ikke, da blir det vel antidepressiva - og at det hjelper med kremer.... Men har han ikke tenkt at jeg skal tilbake, så har jeg jo ingenting å tape.

Er det blodprøvesvar det vil avhenge av om jeg skal tilbake eller ikke? I så fall vet jo ingen om jeg skal det, ikke engang han.

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Frogn
    Meldinger
    382

Standard

I mitt tilfelle var det lagt opp til time 2 på grunn av nye prøver osv, men det går jo an å skrive ned det du klarer å komme på og heller ta opp dette underveis i timen dersom du skjønner at du antakelig ikke kommer tilbake.

Er ikke enkelt. Jeg var så stressa på grunn av akkurat det der. Det er så slitsomt. En vil jo bare bli frisk og det er jo helt håpløst når man i tillegg til å være syk, skal måtte planlegge hvordan man skal takle spesialisten. Jeg husker hvor naiv jeg var som trodde legen skulle kjempe for å finne ut hva jeg feilte.. sånn funker det jo ikke...

Håper du treffer på en hyggelig lege og at det ordner seg for deg!
    Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
    Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte

Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Bergen
    Alder
    43
    Meldinger
    69

Standard

Det beste rådet jeg kan gi er vel å komme godt forberedt og få maks ut av timen. Skriv ned alt du lurer på og alt som plager deg. Beregn god tid på veien, kan være lurt å komme litt tidlig slik at du får stresset ned. Vet av egen erfaring at hvis jeg er sent ute og stresset får jeg ikke så veldig mye utav en legetime.

Du merker fort hvis legen er hyggelig eller ikke, så du stiller et par trygge spørsmål først for å teste legen ut. Når jeg hadde min første time hos endo spurte han meg om ME, det var en av de første tingene han spurte om etter at vi hadde gått gjennom symptomene. Kan og legge til at jeg tviler på at han har tatt utdanningen sin her i landet.

Lykke til!!
    Jeg er en 24 år gammel gutt som er under utredning for lavt stoffskifte. Har sannsynligvis slitt med lavt stoffskifte i 7-8 år.
    • "Det må være en menneskerett å være syk på en slik måte at du kan ha litt glede av det." Halvdan Sivertsen

Side 3 av 10 Først 12345678910 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn