Side 1 av 10 12345678910 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 94
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard Fått time hos endokrinolog veldig plutselig

Har jo fått brev om at jeg står på venting - ca 8 måneder på å komme inn til endokrinolog, men så fikk jeg plutselig brev med at det var en åpning og jeg skal komme førstkommende mandag.

Nå blir jeg forvirret....

Hva skal jeg ta opp mon tro? Noe jeg ikke bør si? (Hvis jeg nevner ME, så får han vel anfall som alle de andre....) Jeg er helt tom i hodet, men det er jo ikke noe nytt

Og jeg som har forsøkt å avhjelpe binyrene med diverse, vil det slå dumt ut for meg, dvs ikke vise reelle tilstander av binyrene uten disse tilskuddene?

Alle tips og råd mottas med takk ;)
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Tror kanskje ikke endoen kan hjelpe med ME. Det er vel nevrologene som driver med slikt. Men det er absolutt mulig å forsøke! Du har da mange symptomer som stemmer overens. Og de tar jo henvendelser fra spesialist til spesialist mye mer alvorlig virker det som.

Du bør diskutere thyreoidea hormon resistens! Du som har tatt så mye Lio uten reaksjon.. !!
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Ja, det var en god ide, Anne Ma Det hadde jeg nok ikke kommet på selv - i alle fall ikke i løpet av denne uka. Og nå har jeg jo også tatt Armour noen måneder, merker ingenting til det heller - og nå er jeg på 2 Grain og har vært det ei stund.

Men henvendelse fra spesialist til spesialist? Nei, det er nok legen min som har henvist meg... Men du tenker kanskje på om endokrinologen kan henvise meg til nevrolog? Hm... hvor mange har vi på Sørlandet? Joda, det må vel være flere enn en... For han som er spesialist på søvnproblemer og jeg tidligere har vært til, ble jo sinna når jeg spurte ham og kalte ME for en tullesykdom. Så jeg vet ikke engang om jeg tør å nevne ME for endo'en. Kanskje på vei ut, eller noe? ;)

Og hvis nå ikke dette fører fram, så MÃ… jeg utredes for ME, men hvor søren skal jeg henvende meg? Tenker oftere og oftere på noe pasient-klage eller et eller annet nå, kan ikke gå sånn lenger...

Men - ikke ta sorgene på forskudd! Nå blir det nok ei ordning ;)

Lurer bare på hvor mye binyrene rekker å synke ned til samme dårlige nivå på ei lita uke uten stimulanser. Og så ser jeg Nora i et referat også nevner dette med adrenalin (noen andre har nevnt det før), tror nok jeg kan ha (evt har hatt) problemer her også.
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Jeg mente at hvis endoen henviser til nevroen ;)

Jeg er redd for at man må kreve utredning av ME. Det er en krangel er jeg redd for... Det betyr lite om de blir sure, sinte eller kaller det tull. Det er en sykdom som er annerkjent av WHO og av den norske stat. Du må kanskje forberede deg skikkelig på hvorfor du ønsker denne utredningen, ellers kjører de sannsynligvis over deg.. De er flinke til det ;)
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Orker ikke....

Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    337

Standard

Leger er sikkert ikke alltid så glade for å få presentert diagnosen før de har kommet frem til den selv:-)

kanskje lurt å forklare hvordan du har det (alle symptomer), hva du har prøvd og hva som (ikke) har hjulpet. Selv om sannsynligheten er liten, kan det være at endoen vet om diagnoser og behandlinger vi ikke har hørt om

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Det får bli den ultimate testen ;)

Men tror du da at jeg f.eks. bør fortelle at progesteronkrem og hydrokortisonsalve hjelper meg noe? Eller vil det bare tirre ham? Og dessuten så er det vel bare midlertidig de avhjelper noen symptomer - det gjør jo ikke noe med tilstanden min på sikt... har ikke gjort....

Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    337

Standard

Hvis han blir sur for det, så sier det mest om ham selv....
    I såfall kan du spørre om hvorfor han reagerer.

Og sier han noe du liker, så skryter du ham opp i skyene og blunker, det er sikkert bra for stoltheten til en spesialist hehe

Men litt mer serøst, så tror jeg det ofte er lurt å være åpen og interessert i det han sier. Leger hater på bli behandlet som reseptautomater.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Ikke interessert i reseptautomater jeg, interessert i finne ut av hva som feiler meg og hvordan jeg kan bli bedre. Eller hvordan jeg raskest kan bli avlivet, dyrlegen er litt for dyr pr kg.

Men av navnet tror jeg nå vedkommende er dansk. Bør det glede meg eller bekymre meg?

Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    337

Standard

Jeg har inntrykk av at Danmark er mer liberalt enn Norge. Høres bra ut synes jeg.
    Men hvis han er så liberal at han går med på avliving, så tror jeg du bør prøe å bytte:-)

Håper han har noen svar til deg. Var det neste uke, sa du?

Side 1 av 10 12345678910 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn