Tilbøylig til å være enig med fastlegen din.
Og deg - dette kom jo når du begynte med Levaxin.
Dette reagerer jeg på :
SHBG = for høy - du har for høyt reellt stoffskifte på prøvetidspunktet.
Jernmetning = for høy
TSH=8 - fT4=17 - konstellasjonen stemmer ikke !
Jeg mener fT4 er jo 17 og meget bra. TSH=8 kan være en forbigående situasjon. Burde vært sjekka etter en måned - og en til.
Eksamensnerver er ikke å spøke med, og kan sikkert påvirke verdiene midlertidig.
Det er tross alt fT4 som ER stoffskiftet og 17 er høyt nok det.
Hvis man antar at kjertelen var iorden på dette tidspunktet og fabulerer fritt om hva som skjedde videre, så er det omtrent slik :

Begynner du å spise Levaxin i en slik situasjon går TSH til null og da mister kjertelen sin stimuli og slutter å produsere.
Så kan det virke som at det er en mulighet for at du ikke tåler å gå på kunstige hormoner og får problemer.

Det kan virke som at det er nyttig for deg å begynne forfra - noen stadier i innledende runder ble hoppet over.
Hvis det er litt liv i kjertelen din er det jo best å beholde det - eneste måten jeg kan se, er da å kjøre seg selv hardt uten Levaxin og ta blodprøver hver 14 dag.

Jeg har vært der du er, med usikkerhet rundt kjertelfunksjonen, og gjennomført en slik prøve. Jeg klarte 12 uker - TSH ble 160 og det kom null ut av kjerelen. Det er ikke nødvendig mer mer enn 6, men jeg var sta.....(er!)
Hadde det vært liv i kjertelen ville TSH blitt høy, men fT4 hadde steget jevnt og trutt.