Viser søkeresultater 21 til 30 av 76
Threaded View
-
15-10-07, 14:58 #11
Så har jeg vært til colonoskopi.
Må skrive ned det jeg kan huske. Legen påstod at jeg ikke kom til å huske noe de neste 8-12 timene pga beroligende medisiner, så.... ;)
Fine slimhinner, han kunne ikke se noe galt, men kunne selvsagt ikke vite om det var noe galt med muskulaturen (det som blir peristaltikken, tror jeg). For jeg har jo hatt treg mage siden jeg var liten. Min oldemor satt med et spisset såpestykke oppe i rompa mi for å forsøke å få meg på do. Og nå, etter en grusom tømmeprosess, så var tarmen fremdeles ikke tom - enda jeg ikke har spist siden lørdag kl. 18.00. Var full av rosiner og har ikke spist rosiner på havregrøt siden fredag 11-12 tiden. Og jeg har rent mye mer på do enn det stod på veiledning - har løpt nesten i 24 timer, og det var rimelig vondt etterhvert - til sist var alt bare sår og hermorider!
Dette var veldig uvanlig, sa legen, at jeg fremdeles hadde så mye i tarmen altså. Og så fikk jeg skryt, for når de kom til der og der, så pleide folk å skrike noe forskrekkelig, sa de. Joda, jeg hylte jo også litt til når de bl.a. stakk meg litt på levra m.m. Han sa at jeg måtte være vant til store smerter (vet ikke om han da mente bare tarm-systemet eller generelt). Jeg sa at folk var jo så forskjellige - det som gjorde veldig vondt for en, var kanskje ikke så ille for en annen. Og gastroskopien på meg, den var jo ille med alle de brekningene. Han gjentok når jeg gikk at han var imponert. Ikke verst å høre, når man ofte får hentydninger til at om nå ja.... er ikke noen av de smertene innbilte da... eller psykiske...?
Jeg hadde mange spørsmål, men han mente som sagt at jeg ikke ville huske noe etterpå, så det var ikke vits i å snakke om så mye, han ville skrive til legen. Og da sikkert sende med resultater av biopsier. Men jeg sa til ham at noe er galt i magen min uansett om dere finner noe eller ikke. Hva da? Det var vel da han snakket om dette med muskulaturen i tarmene, men det gikk visst ikke an å undersøke det.
Jeg håper de finner noe, vil ikke gå rundt som en potensiell hypokonder. Jeg vil bli trodd!
Men han fant jo sist gang det med dårlig lukkemekanisme i alle fall. Fikk tabletter for halsbrann, har ikke forsøkt de enda pga denne kommende undersøkelsen. Lurer på om de hjelper for kvalmen min også?"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Svar med sitat
Bokmerker