Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 16 av 16

Tråd: Hva nå da?

Gjest

Standard "Pröver".............

Har titta på mine blodpr. som ble tatt nå sist, der er det tatt Ferritin den var da på52!? B12 på 520................ mitt sprs...........er det bra det da???OG hvordan "funker" liothy....?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Dem er jo bra dem Tiffen.
    Det betyr at dette iallfall ikke skulle lage problemer når du øker dosen.

Liothyronin er syntetisk T3.
    Men først :
    T3 er kroppens stoffskiftehormon og kroppen får dette fra to kilder.
    1. 20% av det kjertelen produserer er T3.
    2. 75% av det kjertelen produserer er T4. Dette produseres kun for at det skal bli til T3. Kroppen bruker ikke T4 noen steder, så at det finnes i blodet er bare for at det er lagervare og skal bli til T3.

Og det gjør kroppen i en prosess som kalles de-jodinasen - altså en "enzymstyrt avjodings prosess".
    Synes unødig tungvint, men det er for at kroppen skal få en jevn tilførsel av stoffskiftehormonet T3.
    Så er ikke denne prosessen særlig godt klarlagt. Hadde man gjort det kan hende man hadde forstått de problemene det medfører at man erstatter kjertelproduksjonen med bare ett av kjertelens produkter.

Så Liothyronin er en "shortcut" med et syntetisk produkt.
    For de som syntetiske produkter virker bra på brukes på oppveier det kroppens manglende evne til å lage nok T3 av den Levaxin du spiser.
    Men det er en fordel å prøve om ikek en høy nok Levaxindose kan skaffe deg nok før du prøver.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Gjest

Standard

Takk for svar, er så glad for at DU/DERE finnes...........................

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Hei Tiffen

SÃ… plutselig kjennes det ut som öm jeg kan "jobbe" med ALT .Får sånn superenergi på noe vis. SAMTIDIG som jeg skjelver noe alldeles JEKELIG innvendig. Spiser litt mat -og ble bedre, alt er borte i dag...
    Jeg får slike "anfall". Hos meg er de et tegn på at jeg har gjort for mye. Hvis jeg da ikke hører etter så krasjer jeg. Jeg synes den energien føles falsk rett og slett. Som om jeg er overgiret og spinner på tomgang liksom.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Gjest

Standard

Du sier du "kräsjer" - på hvilken måte da???(Anne-ma) Jeg hadde värt borte en hel uke nesten (stressa i elgskogen), kanskje jeg ble rett og slett for sliten!? Har ALDRI kjent dette noengang,kroppen sier maybe ifra? iogmed at man ikke er "frisk" mener jeg............................

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

For meg så forsvinner ALL energi. Det er som om hele kroppen fylles med bly. Alt er alt for mye liksom. Men det skal sies at det varierer om jeg hører på kroppen eller ikke hvor galt det blir i etterkant. Nå vet jeg at det er et faresignal fra kroppen min og da passer jeg litt ekstra godt på meg selv (om det er mulig). Da demper jeg nedturen i kroppen og energiløsheten.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Side 2 av 2 Først 12

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn