Viser søkeresultater 31 til 40 av 76
Tråd: Sliten
-
12-10-07, 14:25 #31
God sjanse for det. Ta det enda roligere og vent en del uker før du prøver med 10 igjen. Legene har ofte ikke peiling på dosering av Lio ;)
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
12-10-07, 18:35 #32
Nei, tydelig det! Ja jeg holder meg på 5 en stund, dvs i dag tør jeg ikke ta i det hele tatt!
• Sliten
• Forkjølt!!
• Har i over to år levd i den tro at jeg var i klimakteriet.
• Eternal pessimist. Jeg har til tider ikke hatt krefter til å stå på for meg selv, og da ligger en tynt an.
-
12-10-07, 19:20 #33
-
12-10-07, 19:46 #34
Jeg vil si det slik, at hvis du må resusere Levaxinen så trenger du ikke Liotytonin.
Jeg vil forklare mitt syn slik :
T3 er kroppens stoffskiftehormon. Det er kun dette som har nøkkelen til å komme inn i cellene. Det er dette hormonet vi må skaffe oss. Det er det hele balletten dreier seg om. (nesten iallfall)
Og kroppen må ha en jevn tilførsel, for det er ikke aktivt mer enn noen meget få timer.
Derfor er det aller best at kroppen selv lager det - hvis den er i stand til det.
Måten å finne ut det på, er å øke Levaxindosen så mye det går og vente 6uker of måle hvor mye fT3 som blir frigjort fra T3-lageret.
Hvis det ikke er nok - så kan en forsøke om kroppen godtar et syntetisk produsert tillegg i form av Liothyronin.
Men denne formen å skaffe T3 på vil alltid bli det nest beste.
Derfor mener jeg at å redusere det lageret som kroppen bruker for å fremstille sin egen T3 er det samme som å sage av den greina en sitter på, samtidig som man støtter den opp med en stige så man ikke skal falle.
Noen er sikkert u-enig med meg, det er mange måter å forklarte dette på, og denne er ikke den eneste.
Ingen kan likevel være uenig i at det beste for kroppen er å få nok T3 av egen produksjon.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
13-10-07, 09:26 #35
Hei
Hva tar du for å avhjelpe binyrebarksvikten foruten Lio?
Opprinnelig skrevet av coffefe
Hvor lenge har du gått på en Levaxindose som er for lav?
fra Lie
-
13-10-07, 09:40 #36
Liothyronin pleier da å forverre binyrebarksvikt.
Man trenger hydrocortison.
Vært der selv....
-
13-10-07, 10:38 #37
Ja, nettopp, det var derfor jeg etterlyste noe annet enn Lio. Jeg har forstått det helt motsatt vei enn det denne legen din coffefe beskriver. Man tar tilstrekkelig stor dose med stoffskiftemedisin for å forhindre problemer med binyrer, men man avhjelper ikke binyrene når de sliter ved å tilføre mer stoffskiftemedisin. Da må binyrene få støtte, og så regulerer man deretter stoffskiftedosen til det optimale.
Opprinnelig skrevet av nora
Ja, dette er overdosesymptomer, men de er ikke forårsaket av for stor dose tror jeg, du får disse symptomene fordi binyrene dine sliter. Det er akkurat samme symptomene som jeg fikk etter to og et halvt år på Levaxin.
fra Lie
-
13-10-07, 13:29 #38
Jeg var da sikker på at det står på Levaxin-boksen at man ikke skal starte med behandling om man har problemer med binyrene. Husker jeg helt feil eller?Ja, nettopp, det var derfor jeg etterlyste noe annet enn Lio. Jeg har forstått det helt motsatt vei enn det denne legen din coffefe beskriver. Man tar tilstrekkelig stor dose med stoffskiftemedisin for å forhindre problemer med binyrer, men man avhjelper ikke binyrene når de sliter ved å tilføre mer stoffskiftemedisin. Da må binyrene få støtte, og så regulerer man deretter stoffskiftedosen til det optimale.Jeg har hatt diagnosen min siden 2005 og har kommet opp på 125 µg til dagen.
-
13-10-07, 14:10 #39
Neida, du husker helt perfekt. Man skal ikke det, men det er i en perfekt verden. Her vi oppholder oss skjer dette ofte. Når det er sagt så vet ikke jeg om coffefe tar tilleggsbehandling for binyrene.
Opprinnelig skrevet av Kine
fra Lie
-
13-10-07, 14:21 #40
Godt å høre at jeg ike er helt ute ;)
Jeg har hatt diagnosen min siden 2005 og har kommet opp på 125 µg til dagen.
Svar med sitat
Bokmerker