Viser søkeresultater 1 til 10 av 58
Tråd: Mulig hypo for meg?
Threaded View
-
12-10-07, 16:32 #17
Legen måtte bruke mye tid på å overbevise meg om at jeg måtte ha Levaxin. De argumentene som overbeviste meg var at dette var en substituttbehandling. Man erstattet et produksjonsbortfall og det hadde ingen bivirkninger.
Men det er bare tull og en overflatisk forklaring.
Det er jo snakk om en kjertel som produserer T4,T3,T2 og Calsitonin.
Alt dette erstattes av ett av dem, lagerhormonet T4 = Levaxin.
Hvorfor kroppen plutselig ikke trenger de andre har jeg ikke fått noen god forklaring på.
Heller ikke hvorfor jeg fikk bivirkninger fra dag en når jeg startet Levaxinbehandlingen.
Tilfeldig - neppe!
En smarting kan nok innbille alle at bivirkningene ikke stammer fra Levaxinen, men den stammer fra behandlingen - og det er iallfall brennsikkert.
Og behandlingen - det er kun Levaxin det, så noe annet skal godt gjøres å skylde på.
Skyldes bivirkningene at de andre produktene ikke blir substituert ?
Skyldes bivirkningene at kroppen ikke klarer å behandle det syntetiske hormonet på samme måten som kroppens eget ?
Ta et valg ? Man har ikke svaret, men gidder ikke undersøke saken heller.
Jeg heller egentlig mest mot den siste der. Jeg kjenner påstanden om at hormoner ikke er arts-spesifikke, og vet at de ser like ut i et mikroskop.
Men jeg vet jo også at en Rolex fra Honkong ser lik ut som en fra Schweits, men virker den like godt ?
Om påstanden er korrekt skal jo hormoner fra Gris virke like godt som våre egene.
Det gjør de ikke, men hos meg virker de atskillig mye bedre enn syntetiske.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Svar med sitat

Bokmerker