Viser søkeresultater 31 til 40 av 40
Tråd: Hvorfor tar du Armour?
-
10-10-07, 09:47 #31
Hei Maianne, en heter Viktotiaklinikken.
www.viktoria-klinikken.dk
Jeg har snakket med dem telefonisk og så vidt jeg husker (og den er dårlig) så brukte de dette i et overvektsprosjekt uten at det forelå en stoffskiftediagnose.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
10-10-07, 15:35 #32
Det er mange på forument som tar både 4 og 5 grain, og en del som tar 1 grain. Varierer mye, men rundt to grain eller sånt er vanligst.
Vet om en som tar 15 milligram (en kvart grain) to ganger i uken, det gjør forskjellen hos henne. Hun tar 100µg thyroxin de andre dagene.
-
10-10-07, 15:36 #33
Om dens venske bivirkningslisten på levaxin, som er lengre, jeg har ikke sett den men noen andre har lest den, jeg mener at det var her noen nevte det. Men det kan ha vært et annet sted.
-
10-10-07, 17:55 #34
Hvorfor jeg tar Armour
Jeg tar 2x2 av 120-mg Armour (vet ikke hvor mange korn det er) og føler meg veldig mye bedre på det. Inge overdosesymptomer selv om det nok er høyere dose enn mange.
Man bør ta Armour fordi Levaxin bare er den venstre delen av T4-molekylet (mange føler seg bedre på den høyre halvparten, men det importeres ikke til Norge). Thyroxin består av fem deler - T4, T3, T2, T1 og T0. Vi får bare halvparten av T4, altså bare en itendedel av det hormonet friske mennesker har. I tillegg er ikke T4 engang det aktive hormonet, hvilket vil si at ved å gå lenge på bare T4 får man faktisk en ubalanse i hormonsystemet - altfor mye av venstredelen av T4 og altfor lite av alle de andre T-ene. Hurra for Armour!
-
10-10-07, 19:17 #35
korn du lillepus

Grain er en gammel vektenhet som man ikke vet eksakt hvor mye var. Det var vekten av et loppefrø, og det er jo ikke nøyaktig nok i våre dager.
Armour definerer vekten til 60mG. Westroid til 65mG.
men grain er korn da, det er allfall sant.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
10-10-07, 21:44 #36
1. Jeg tar 4 gain Armour
2. Hos meg virket Armour mye bedre enn Levaxin
3. Jeg vet ikke hva T3 og T4 ligger på akkurat nå har ikke målt det på en stund, men tror nok jeg ligger i øvre referanseområde og kanskje mer enn legen liker, men jeg har det bra og er ikke så opptatt av prøvesvar. TSH er nok 0,0 et eller annet.
4. Jeg hadde ikke effekt av Armour i det hele tatt og har derfor valgt å bruke Armour. For min del så har jeg fått et mye bedre liv etter at jeg begynte med Levaxin.
-
11-10-07, 00:05 #37
Cat jeg tror brainfoggen tok innersvingen på deg her altså ;)
4. Jeg hadde ikke effekt av Armour i det hele tatt og har derfor valgt å bruke Armour. For min del så har jeg fått et mye bedre liv etter at jeg begynte med Levaxin.Jeg har hatt diagnosen min siden 2005 og har kommet opp på 125 µg til dagen.
-
11-10-07, 15:53 #38
Det med venstredelen av hormonet vs høyredelen, så er det at naturlig thyroxin (armour osv) kan teoretisk være renere og i en slik forms om kroppen gjenkjenner. Naturlige ting lager isomerer som er helt rene. Det dreier seg om kiralitet.
De fleste, elelr alle ting som er laget kjemisk, er racemiske, som er en blanding av høyre og venstredreid når betraktet i polarisert lys. Molekylene passer i reseptorene en vei, og den andre retningen, som jo er kjemisk lik, passer ikke.
Man kan rense medisine slik at de er isomerer og ikke racemiske, og mange legemiddelprodusenter gjør det nå. Resultatet er langt færre bivirkninger, og bedre forutsigelighet ang. virkningen. Hvis medisine er racemiske, vil genene mer avgjøre hvordan medisinen virker og det er et lotteri uten gentest...
Med thyroxin, så vil D-thyroxin ikke virke på oss, det ble brukt som medisin mot høpyt kolesterol før, men man har sluttet med det. Det sies at virkingen egentlig kom av at det alltid var forurenset med L-thyroxin.
Så da er slutningen nærliggende at L-thyroxin også er forurenset av D-thyroxin som jo bare tetter igjen reseptorene (noen antar det) og man aner ikke hva det er brutt ned til. (L-thyroxin som vi får på boks på apoteket har allerede på vei fra fabrikken blitt brutt ned en del, og rest-dosen er den som står på boksen, men den lages med høyere dose slik at den har tilnærmet riktig dose når vi får det)
L-thyroxin må presses til tabletter ved hjelp av varme, og degraderer også av den grunn.
Står i ansøkningen om godkjenning av Tirosint (flytende thyroxin i kapsler)
Armour Thyroid, Nature-throid osv er veldig lagrignsstabil og temperaturstabil og man har testet 25 år gamle tabletter og de var akkurat like bra. Må finne referansen til det, men de skrev om det på alt.support.thyroid.
-
11-10-07, 16:34 #39
For å fortsette om temaet trygderetten, så kom Dr. Omdal på foredraget med flere referanser i nyere artikler som sa at to tredeler eller mer fremdeles er trøtte og har mange symptomer på thyroxin.
Jeg noterte alle unntatt den nr to (gikk for fort) og jeg har lest alt før. og oppfattet det nettopp som bekreftelse på at levaxin ikke hjelper noe særlig (annet enn å kontrollere hypofysen...) og at man ville fått vesentlig bedre effekt hvis man hadde prøvd naturlig svinethyroxin.....
De etterlyser altså bevis for at levaixn ikke funker, og det fins i haugevis.
Skal prøve å tyde notatene mine og skrive dem her senere ikveld hvis jeg får tid.
-
11-10-07, 19:23 #40
Jøss, har dem forlatt 10-12% regelen og økt denne til 67%.
Eller er det bare Omdal som formidler sine inntrykk, og gjelder det Levaxin ?
Ikke misforstå, jeg mener hans betenkninger er viktige.
Beviser kan de få av meg - Aker ville ikke ha dem.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Svar med sitat
Bokmerker