Kine: Jeg og en venninne har begge gått til Oftebro. Vi fikk ikke egentlig noe særlig hjelp av ham, og du ser jo hva jeg synes om ham, Hvis du nå likevel skal bruke masse penger på helsen vil jeg si at det er lurt å gå på Balderklinikken samt å begynne på Armour.

Reven: Føler meg veldig bra nå og det holder seg stort sett konstant. Jeg er stort sett veldig flink til å spise ordentlig mat og ikke sukker eller annet jeg ikke tåler. Av økonomiske og praktiske årsaker kan man selvsagt ikke holde dietten absolutt hele tiden, men som sagt, stort sett. Jeg spiser sjokolade nesten hver dag - men uten melk, soya og sukker. Det begynner endelig å komme alternativer hit og, selv om Norge er et ordentlig møkkaland når det kommer til utvalg av sunt godis og forskjellige typer stoffskiftemedisin, for eksempel. Dersom dere svarer at dere ønsker det skal jeg gjerne legge ut linker til og om snadder man kan få kjøpt i Norge som er uten sukker og greit å spise for de fleste. det er viktig å ikke føle hele tiden at man nekter seg noe selv om man går på veldig streng diett og det er viktig å nyte livet...

Jeg skal ikke ha soya, hvete, havre eller rug og helst ikke gjær, så brød spiser jeg ikke mye av...de selger noen få steder speltknekkebrød uten gjær, ikke så verst, men veldig høy glykemisk indeks. Erfaringsmessig er det likevel viktigst å spise det en tåler som er uraffinert, ferskt og friskt enn å tenke slavisk på GI

Frukt går stort sett bra. Finner at dersom jeg spiser riktig trenger jeg ikke tenke på å drikke kaffe - energinivået er bra nok da. Men jeg tåler kaffe gasnke bra -kanskje fordi jeg stort sett drikker maks en kopp per dag.

Generelt kan jeg si at det er FRYKTELIG viktig å sjekke seg for å se hva slags mat mat kan og ikke kan ha - egen erfaring tilsier at blant annet Fedon tar feil i en del (i boka si skriver han at "stoffskiftesykdom er uproblematisk. Man tar bare en pille og så blir man frisk"), så det er ikke bare å spise noe so virker ganske sunt, man må sjekke at man virkelig spiser matman tåler. I tillegg er det veldig viktig å vite at norske leger ikke kan behandle vitamin- og mineralmangel. De gir kort fortalt altfor små doser til at en person med dårlig næringsopptak får noe hjelp av det. Jeg endte opp med å ta B-vit, for eksempel med en dosering som var flere tusen ganger høyere enn den jeg i utgangspunktet fikk som dyr reseptbelagt dosering. Først etter flere uker på det gikk antallet opp i blodet selv på så høy dose.

Har nettopp - i løpet av siste to-tre uker - økt Armour-dosen betraktelig (med 25%) fra tre til fire 120-mg Armourtabletter. Sover mindre men mye mer effektivt om natta og er mye mer våken om dagen. Kommer ikke hjem fra jobb hver dag og bare legger meg til å sove lenger men kan være aktiv også om ettermiddagen. Og ingen overdosesymptomer, så deltidsjobb i tillegg skal gå greit. Jeg prøver å fortelle alle dere på forumet at det går an å bli helt frisk, det er bare så veldig dyrt.