Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
    Medlem siden
    Oct 2007
    Meldinger
    5

Standard Trykkfølelse i halsen

Hei! Jeg er ny her inne, og det er mye jeg lurer på. Jeg har gått i et år og følt at noe har vært galt med meg. Men prøvene har jo vært bra så legen har ikke ville gjort noe. Etter som jeg skjønner er dette ganske vanlig. Men for en måned siden fikk jeg beskjed om at jeg har lavt stoffskifte. Jeg begynte da på 75 mikrogram levaxin. Nå har jeg gått på dem i 4 uker, men jeg føler ingen bedring. Det verste er en voldsom trykkfølelse i halsen, er dette vanlig? Jeg har også mye vondt i hodet. Det rare er at det er så stor forskjell på dagene. Noen dager kan jeg føle meg nesten helt bra, mens andre dager er helt elendig. Føler meg generelt tappet for energi og med to små barn er dette ganske slitsomt. Dette begynner gå utover humøret og psyken min. For tiden er jeg 40% sykemeldt, men jeg vil jo tilbake i full jobb igjen. Vil gjerne ha noen tips om det er noe jeg kan ta av kosttilskudd som kan gjøre at jeg føler meg bedre? Er det vanlig å ikke merke noe bedring etter 4 uker på levaxin? Hva er Amour?
    Elma
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    337

Standard

Trykkfølelse i halsen? Er det fremme, der skjoldkjertelen ligger? eller er det andre steder?

Ang Levaxin, så lurer jeg på om du mener at du begynte rett på 75 mcg Levaxin pr dag. Det er viktig at medisinen trappes langsomt opp. Det er en tålmodighetsprøve, men hvis du har gått lenge med lavt stoffskifte, trenger kroppen å venne seg til tyroksinen. De fleste begynner med 25 mcg pr dag og øker til 50 etter noen uker. Noen begynner rett på 50, men det og er mye. Du kan få hodepine, skjelvinger og hjertebank av for høy dose eller for rask opptrapping.

Medlem siden
    Oct 2007
    Meldinger
    5

Standard

Hei! den trykkfølelsen jeg har er ved skjoldbrukskjertelen ja. Så hodepinen jeg har kan rett og slett være at jeg er overmedisinert? Bør jeg kontakte legen? Skal til lege 1.november.
    elma
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    337

Standard

Sikkert lurt å ta en prat med legen. Men du vet best selv hva du orker å gå med i to uker...

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Jeg merket heller ikke noen positiv effekt da jeg ble satt på Levaxin.
    Isteden fikk jeg en masse symptomer og vonter - og det ble bare verre og verre alle de åra jeg gikk på Levaxin.
    Litt tid må du jo gi produktet, stoffskifteproblemer er utrulig trege greier og bedring er ikke sikkert kommer før om mange måneder.
    Men da bør det etter min mening være slutt på tolmodigheten også !
    Du skal ikke finne deg i en behandling som ikke virker - selvfølgelig skal du ikke det.

Derfor. sikkert ikke dumt å sette seg inn i hva slags thyroxinkilder som finnes på markedet - og da mener jeg ikke hva helsevesenet velsigner oss med (det er kun Levaxin det)
    Nei, jeg tenker på hva som finnes på verdensveven og som helsevesenet og vår sykdomsforening synes det er rimelig at vi betaler for selv.

Du har jo begynt bra Elma, du spør - og da skal du finne svar.
    Det er viktig og nyttig å utdanne seg som best en kan i denne sykdommen - eller blir du bås-satt og oversett !

Armour er et handelsnavn på en amerikansk thyroxinkilde som lages av frysetørkede svinekjertler.
    Det er din bestemors thyroxin som ble utkonkurrert av syntetindustrien på 1960-tallet, tilsidesatt og vurdert ubrukelig av denne og dens lakeier.
    Disse føler idag et sterkt behov for å sverte produktet for de tror at sitt eget fortids standpunkt er best tjent med at produktet ikke eksisterer.

Men det gjør det bare, og noen hevder seg bedre tjent med å bruke dette i stedenfor syntetindustriens av myndighetene velsignede produkt.
    Men de må betale for sin bedrede helse selv .......
    Jeg er bare en av dem.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Hei.

Jeg har gått med ett trykkende følelse i halsen en stund, og det var cyster og knuter i kjertelen. Måtte ta røntgen for å sjekke det.

Skal til lege på sykehuset nå og venter på time.

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn