Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Tråd: Hjelp, jeg klør !!!
-
09-10-07, 01:53 #1
Hjelp, jeg klør !!!
Spesielt på "pukkelen" og nedover begge armene når det er lenge siden siste dose. Er utrolig plagsomt. Er det flere som er plaget med kløe/ elveblest?
Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
Armour 3 grain/ dag fordelt på to doser siden 17/5- 14
-
09-10-07, 05:45 #2
Kløe/ Elveblest
Hei.
Jeg har også plager med elveblest, snart ett år siden jeg fikk de. Hadde masse i perioder, over alt komm de, hode,under bena, i hendene, de var veldig plagsomt. Hadde de ellers på kroppen å.. Jeg får elveblest av trykk og stramme ting. Men får de ellers å.. Var litt bedre i august og september men nå er de på'n igjen. Jeg har fått noen alergi medesiner av hudlege de demper noe, men er plagsomt for de. Har du vært hos hudlege? Har du prøvd auraxs mot kløe, de hjelper litt.
Klem
Klem fra jorunn.
Har hatt hasimotos siden 1999, med antistoffer opp mot 5000 i starten.
Startet med levaksin i 2000, veldig opp og ned.
-
09-10-07, 11:03 #3
Det er en del som klør når medesindosen ikke er som den skal. Jeg klør når jeg er lav, mens andre klør ekstremt når de er høye. kanskje du bør la legen sjekke det?
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
09-10-07, 11:57 #4
Det er mange symptomer som er vanskelige å tolke.
Kløing feks. - er en helt normal aktivitet. Alle klør en eller annen gang.
Når stoffskiftet er normalt, så skal du klø - en eller annen gang.
Hvis du aldri klør er det grunn til å tenke over om det er noe feil.
Så kan det være slik at når stoffskiftet er lavt, så klør man ikke (feks), og har det vært lavt lenge og dosen økes opp i normalområdet, så begynner man en intensiv kløperiode. Kanskje skal man ta igjen det tapte ?
Det kan også være motsatt for andre.
Så kan det også være slik at du må ha en viss dose for å trives, og at denne dosen medfører at du må tåle andre symptomer og ubehag.
Kløing feks........• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
09-10-07, 23:02 #5
klør som pokker
når det er leng siden siste armour- pille. En liten stund etter at jeg tar en ny går kløingen over. Tar nå 150 mg armour, og er litt redd for å overdosere, det har jeg jo prøvd før.. (: Formen har ellers vært totalt på bånn over litt tid, så det henger nok sammen! Ryggen ner nå full av sår etter all kløingen...
Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
Armour 3 grain/ dag fordelt på to doser siden 17/5- 14
-
10-10-07, 09:57 #6
Klør også mitt i ryggen - er bevepnet med kløstang ! En babus-sak med utskåret apehånd i enden

Tendensen er svakt hellende, så heg håper det blir mindre om en stund.
Det høres ut som du er underdosert og du bør ikke føle deg skremt til å øke fordi du en gang økte for fort.
Da får du noe som likner overdosesymptomer fordi kroppen ikke er tilpasset dosen. Kroppen tar økninger helt anderledes når den trenger mer, og når den får det i små posjoner. (min erfaring)
Personlig tror jeg ikke man vet hvor bra man kan bli før man har økt i små skritt helt til hjertet sier stopp - og går litt ned.
Der fant iallfall jeg det som best.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
10-10-07, 21:51 #7
Jeg klør når stoffskiftet ikke er i orden. Jeg har hatt hjelp av en krem fra Body shop som heter coconut body butter. Den lukter litt kokos da, men hjalp meg veldig godt etter å ha prøvd diverse dyre kremer fra helsekost og apotek.
-
10-10-07, 22:03 #8
Jeg har hatt kløe og elveblest i lange tider. Lenge før jeg fikk noe stoffskifte problem.
Kløen min er verst når jeg legger meg om kvelden - tror det har noe med at jeg tar av klærne... Ellers så får jeg elveblest med en gang jeg klør meg hvor som helst på kroppen. Enten sånne små knopper som danner et langt merke eller bare et stort område som hovner opp.Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte
Svar med sitat
Bokmerker