Viser søkeresultater 1 til 10 av 32
Threaded View
-
10-10-07, 18:45 #27
Nei, det er en gammeldags og tungrodd organisasjon som overhodet ikke er fremtidsrettet og snarere er en disinteresseorganisasjon enn en intereseorganisasjon for sine medlemmer!
Jeg var på et jobbintervju for noen år siden for kontorleder for NTF. Jeg kom med mange forslag, blant annet at medlmmene skulle kunne anbefale leger de var fornøyde med som tok sykdommen på alvor, på nettsidene til NTF. Svaret jeg fikk var at "vi som organisasjon kan ikke gå ut offentlig og mene noe om det". Jeg mener, jeg hadde forstått det om det gjaldt å henge ut dårlige leger (noe jeg er helt for, men kanskje på andre nettsider). NTF vil altså ikke hjelpe sine medlemmer med å finne gode leger. Heller ikke informerer de sine medlemmer om nyere forskning og at alternativer som matintoleranse/candida-behandling er veldig aktuelt for stoffskiftepasienter eller om Armour. De anbefaler sine medlemmer om å kontakte sykehus hvis de føler seg dårlige i stedet for å informere om at det finnes andre muligheter, og de har masse foredrag om "hvordan man skal leve med stoffskiftesykdom".
Sjokkerende nok fikk jeg ikke jobben.....
Det NTF MÃ… jobbe for er at stoffskiftepasienter skal bli helt friske, ikke bare sulle rundt i et halvt liv og "lære seg å leve med det"! Herregud!!!!! Det er faktisk mulig, med rett behandling, å bli og være helt frisk! Men det er dyrt og vi må mer enn noe annet jobbe for at det skal bli lett for oss å få refusjon hos NAV. NTF: Slik blir man frisk (dette under har jeg også skrevet andre steder på forumet)
Mange myter når det gjelder stoffskifte. For det første er det mange unge som får det. Jeg hadde det fra jeg var ca 1 år gammel men ble ikke diagnostisert før jeg var 22. Men ordentlig behandling fikk jeg ikke før jeg var 34! Og jeg har faktisk løsningen. Dyr men god.
1: Levaxin er bare tull og ikke bra nok. Visste dere at Thyroxinhormonet kan deles opp i følgende: T4, t3, t2, t1 og t0? Levaxin er den venstre halvparten av t4 (mange føler seg bedre på den høyre halvparten, men den importeres ikke til Norge). Vi får altså bare en tiendedel av det hormonet friske mennesker har. Høres det logisk ut? Tenkte vel det, ja. Løsningen er Armour, laget av tørkede, malte griseskjoldbruskkjertler og har da hele hormonet. Armour er også mye mer stabilt som medisin enn Levaxin og tas bedre opp i kroppen fordi det er naturlig.
Mange som begynner på Levaxin føler seg bedre en stund men blir verre igjen etter noen år. Grunnen er at man får masse t4, for lite t3 og nesten ingenting av t2, t1 og t0. SELVE MEDISINERINGEN FØRER ALTSÃ… TIL HORMONUBALANSE!
2: Pga dårlig medisinering og selve sykdommen får vi lettere infeksjoner. Dette fører ofte til at vi har masse følgetilstander. Typisk er Candida eller andre parasitter og som en følge av dette igjen, dårlig næringsopptak i tarmen. Resultatet igjen at det er at man får mangel på nesten alt av vitaminer og mineraler, som man selvsagt også blir veldig daff av. Løsningen er å sjekke om man har matintoleranse og ta de vitaminer og mineraler man mangler. MERK!Siden opptaket er dårlig er det viktig å ta mye større doser enn hva de fleste leger foreskriver. Ta gjerne noen tusen milligram for eksempel av B-vitaminer, man ka ikke overdosere på dem men føler seg fryktelig dårlig dersom man mangler dem.
En myte til jeg bare må knuse: Det er ikke nødvendig å trene for å gå ned i vekt! Tvert imot er det veldig viktig for folk med lavt stoffskifte å IKKE trene. Høres rart ut? Det som skjer når man bygger muskler er mye det samme som skjer når man får et kutt eller anne skade. Huden slenger på litt ekstra for å reparere skaden og så blir arrvevet tykkere enn huden rundt. Det samme skjer når man trener. Man river ned muskelfibre når man trener, og får større muskler fordi kroppen reparerer skaden ved å slenge på ekstra muskelfibre. Men hvis kroppen ikke fungerer ordentlig klarer den ikke å bygge opp igjen musklene etter trening. Resultatet er da faktisk at man dersom man har en stoffskiftesykdom som ikke blir behandlet ordentlig (og det gjelder jo de fleste stoffskiftepasienter i dette landet) så MISTER man faktisk muskelmasse av å trene! Og da går jo stoffskiftet ytterligere ned! Så slutt å trene, få ordentlig behandling og spis masse men riktig og veldig ofte!
Basert på personlig erfaring og lesingn av masse litteratur. Spørsmål om hvordan man går fram? Kontakt Balderklinikken, de er flinke på sånt. Få noen til å skrive ut Armour til deg.

Svar med sitat

Bokmerker