Viser søkeresultater 21 til 30 av 40
Tråd: Hvorfor tar du Armour?
-
09-10-07, 20:27 #21
Armour koster litt forskjellig på Norske Apotek.
Man trenger ikke andre enn styrken 2Grain (120mg)
Den er rimeligst pr. Grain og rimeligst handlet hos Vituskjeden - sånn 400,- for 100stk.
Noe over 7bokser i året blir sånn 3000,- i året.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
09-10-07, 20:34 #22
Mye penger når man ikke har det! Og sikkert surt å betale når du må ha det og andre får hjelp av medisin på blå resept.
-
09-10-07, 21:08 #23
Klart - ingen finner 3000 etter veien hvert år.
Og det er vel likhetsprinsippet jeg føler er rystet her.
Man går meget langt i å få til dette i andre sykdomsgrupper jeg kjenner til iallfall.
Så er nok 3000,- småpenger i den sammenhengen også, noe jeg syns bare gjør dommen trygderetten feller over meg verre å tåle.
Tror dem at dem er fenomenale for at de har spart samfunnet for utgifter ?
Noen sparer seg til fant, andre til drittsekker .......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
09-10-07, 21:19 #24
Thyreoïdum koster 11 euro i holland per 100 uansett styrkemener jeg å huske.
det danske fins bare i halv grain og da faller det veldig dyrt. 2 grain ville vel kostet samme men de har startet med en halv grain.....vanlig dose er 2-3 grain.
Nature-throid koster typisk 15 dollar i amerika og Armour Thyroid 24 dollar. det fins utallige billigvarianter og de koster 12 dollar for 1000 (!).
Om Tryderetten; de var kun interessert i hypofysekontroll, at TSH kontrolleres.....
-
09-10-07, 21:27 #25
Det kommer jo an på hvor mye man bruker også. En del går på kombinasjonsbehandling. Omdal på Balder snakker da om 200 kr i måneden på Armour. Levaxinen er jo så billig, at det ikke er til å sammenlignes nesten, og blir liten i regnestykket på medisin hvis en er i kombi behandling.Mye penger når man ikke har det! Og sikkert surt å betale når du må ha det og andre får hjelp av medisin på blå resept.Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
09-10-07, 21:50 #26
Blir litt småskremt dersom det stemmer at vanlig dose er 2-3 grain, ettersom jeg er oppe i 4 grain nå, og overhodet ikke merker overdose/hypersymptomer.
Opprinnelig skrevet av nora
Men dette danske som produseres i Glostrup, hvilket bruk produseres det til...? Ingen av de danske legene jeg har vært i kontakt med har jo hørt om armour.. eller noe annet alternativ til levaxin, for den saks skyld.
-
09-10-07, 22:00 #27
Såvitt jeg forsto da vi skrev mye om dette, så var dette et magistrat glostrup apotek laget til en bestemt klinikk i københavn og de skulle bruke akkurat den størrelsen til en tilleggsbehandling de dreiv med. Håper det stemmer sånn noenlunde.
Men hadde kanskje gått an å få dem til å lage 2Grains ? Det er jo også et Dansk råstoff som produesres på Amager.
Rart de ikke går i bissniss ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
09-10-07, 22:06 #28
Vanlig Armourdose er ikke så lett å vurdere. Den er jo ikke i allmenn bruk. De som bruker den er jo noen utskudd alle samma.
Og jeg tror mer på at 4Grain er vanig blant disse.
Da kan man komma med alle slags regnestykker for hva det koster for den første tia og hva de legene regner at det koster på en for liten dose.
Det er jo ren matematikk - en 100stk med 2Grain holder 50dager og koster 400,- Det er 7,3 bokser i året det.
Men prisen er forsåvitt u-intressant. Det er forskjellen på behandlingene som er det viktige her.
Og da har vi altså en forening som godtar det slik det er.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
09-10-07, 23:24 #29
Nettopp! har følgt litt med i de andre trådene om foreningen, og det skal ikke være så enkelt. Men man skulle ha fått noen nye og ressurssterke personer inn og opp der.
Opprinnelig skrevet av n`Finn
Veldig synd og kjedelig at du tapte den der kampen mot trygderetten. Det er for ille at en skal måtte kjempe en sånn kamp alene, det burde være et støtteapprat i ryggen for oss som backer opp rundt våre interesser.
-
09-10-07, 23:30 #30
Interessant. Men allikevel merkelig, at det produseres i så små doser (0,5 Grain), hvis det er beregna på stoffskiftesyke i danmark.
Opprinnelig skrevet av n`Finn
Skulle gjerne visst hva denne klinikken heter. Om det er noe a la danskenes svar på balder, med spesialister etc.
Jeg bor jo i københavn, så kan forsåvidt undersøke litt.
Svar med sitat
Bokmerker