Du mener den lille bortgjemte bestemmelsen om visse medisiner av biologisk materiale som gjør at visse medisiner ikke er automatisk forhåndsgodkjente?
Vel, jeg har jo lest det, og ikke i det hele tatt begripe at det har noe med Thyroid USP å gjøre. Det gjelder vel levende vev og annet som er farlig. Eller har de brukt det mot deg i trygdesaken?

Når de fikk Armour Thyroid på blå resept i England, som jo også er omfattet av denne gjensidige avtalen om forhåndsgodkjenniing, så var det ikke noe særlig tema. Jeg har kopiert og limt inn deler av det som kom fram ang. denne engelske godkjenningen på nettsiden min, og det ble godtatt i england etter fremlegging av dokumentasjon. Jeg oppfattet Armour aldri å være omfattet av biologisk-materiale-unntaket. Jeg kan ha oversett det helt.
I Belgia får man Armour uten videre på apoteket, uten ventetid, og i tyskland også. Ingen betenkeligheter der. I danmrk er det jo vanlig registrert medisin og i holland også.

(for å forklare hva vi sikter til , så har Norge inngått en gjensidig avtale mellom mange land om å forhåndsgodkjenne alle legemdler som er godkjent i disse land. Norge hkan altså ikke nekte import av godkjente legemidler i USA for eksempel. Thyroid USP er godkjent i USA og mange andre land under diverse handelsnavn eller "apotek".)

Prøverå finne igjen hva vi snakker om, det er på forumet et eller annet sted.
Her er noe generelt som jeg fant ved søk:
http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/PA_L ... _ID=627827
som du ser, erl elger vedig lite aktive i dette, amme hvor mye dus kylder på dem ang. Armour Thyroid. Det er legemiddelprosusenten som søker, ikke legene her i Norge. Produsentene av Armour har ikke markedsfingstillatelse utenfor USA. Fins for eksempel ikke i kanada, de må lage egen (erfa). Det er Natyre-troid ved Western research laboratiories som har gått gjennom papirmølla for å få esentral godkjenning. En Sunny Wilmington har ghort det og annonsert det på UK forumet. Western er villige til å skaffe dokumentasjon på nature-troid hvis det gjelder. Det er ment "on an named-patient basis" som er hva de kaller "påregistreringsfritak" her. Det fins svære apotek som spesialiserer seg i å skffe sjeldne medisiner "on a named-patient basis". Det svarer seg nemlig ikke å betale 50-000 til noen hunder tusen per år til den norske stat (hvis Hydro gjør tilsvarende i Afrika så heter det noen annet) bare for å få lov til å stå i katalogen.