Viser søkeresultater 1 til 10 av 40
Tråd: Hvorfor tar du Armour?
Threaded View
-
08-10-07, 19:03 #5
Jeg kan svare ang. lav TSH, jeg tar levaxin og litt liothyronin.
Også på levaxin er min TSH o,02. Men liothyronin er kjent for å senke TSH.
Det er ganske mange pasienter som har lav TSH hvis de tar normal dose stoffskiftemedisin, både her og i utlandet.
På Armour Thyroid eller lignende så har TSH en tendens til å bli lav, akkurat som med kombinasjoner av levaxin og liothyronin.
Noen pasienter er helt fine med en litt lav ft4 og en ft3 i øvre område, mend andre trenger et lite tilksudd av levaxin for å bringe ft4 til midtene ller øvre del av normalområdet også. Det er individuelt.
det fins også en del pasienter som har TSH på 1 på Thyroid og er helt fine. Vanskelig å si på forhånd.
Blodprøvetaking: siden Thyroid inneholder ganske mye av det aktive hormonet t3, tar man selvfølgelig prøver av ft3 også, ikke bare TSH og ft4.
Nature-throid har søkt og fått sentral godkjenning i europa og vi bør bruke det. Samme leverandør av råstoffet som for Armour Thyroid.
Og så fins det dansk THyroid fra Glostrup Apotek, og det er et registrert preparat i Danmark og kan vel fåes på hvit resept som man sender ned og de sender varen per post. (antar jeg)
Nature-throid og annet er kun på registreringsfritak.
Ellers fins Thyreoïdum fra Nederland, burde kunne fåes på hvit resept også men ingen har prøvd såvidt jeg vet. Fordelen ar at det fins i større doser og faller rimelig på den måten. Rivieren apotek i Amsterdam lager kapsler for eksempel. Det er et registrert legemiddel i Nederland og forsikringene dekker det der. Fins også som tabletter fra Fagron men de faller dyrere. Også registrert legemiddel i Nederland.

Svar med sitat
Bokmerker