Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 19
    Medlem siden
    Oct 2007
    Meldinger
    20

Standard Jeg er så glemsk og vimsete

Jeg glemmer ting. Jeg snubler og ramler støtt og stadig. Jeg slår meg og er gul og blå over alt. Føler på en måte at jeg ikke har full kontroll over kroppen min lengre. Er dette virkelig en av symptomene på lavt stoffskifte?

Har alltid vært litt vimsete og glemsk, men dette tar kaka altså...
    Må legge til at jeg også skal utredes for mulig ADHD.

Av andre symptomer så er jeg deprimert, sover mye, mister hår, har tørr hud, er sliten hele tiden -selv etter en lang natts søvn.
    Og jeg har vondt i kroppen. Leddsmerter, og muskelsmerter.

Da jeg nevnte smertene til legen min, skjønte han ikke hva jeg snakket om. Han sa at man ikke får smerter i bein og armer at lavt stoffskifte
    bea

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Hei b-e-a

Det er ikke uvanlig å være "klønete" med stoffskifteproblemer. Det har noe med konsentrasjon å gjøre. Jeg har selv opplevd å føle at jeg kommer til å fall over ende, heldigvis gjør jeg ikke det. Men jeg kan godt snuble i teppekanten for å si det slik. Hos meg har det bedret seg noe etter jeg fikk Levaxin.

Av andre symptomer så er jeg deprimert, sover mye, mister hår, har tørr hud, er sliten hele tiden -selv etter en lang natts søvn.
    Og jeg har vondt i kroppen. Leddsmerter, og muskelsmerter.

Da jeg nevnte smertene til legen min, skjønte han ikke hva jeg snakket om. Han sa at man ikke får smerter i bein og armer at lavt stoffskifte
    Dette er typiske symptomer. ikke hør på legen din, for det er ikke sant det der med smerter og stoffskiftet. Mange av oss som har mye smerter. Hos meg selv er det i hender og føtter som er verst.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Østfold
    Alder
    59
    Meldinger
    101

Standard Femice

Jeg er også mer glemsk og klossete nå enn før
    På dårlige dager er korttidshukommelsen min omtrent fraværende, og evnen til å henge med i en samtale er helt borte.

Det at jeg er klossete merker jeg på at jeg mister ting oftere enn før. Grepet er ikke like presist som det var før liksom.

Henger vel sammen med dårligere konsentrasjon og verk i muskler i ledd.

Har nå et halvt års fartstid med Levaxin og håper at det skal bli bedre etterhvert.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Jeg fikk vanvittige kroppssmerter ved oppstart av Levaxin. Før den tid - med ubehandlet hypothyreose - var jeg helt fin. Smertene økte i takt med doseøkning av Levaxin. På Armour/Westhroid er jeg fullstendig smertefri, og er ikke i tvil om at det var Levaxinen (i mitt tilfelle) som forårsaket disse grusomme smertetoktene!
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    214

Standard

En del af disse problemer for mig var at jeg manglede B12 vitamin, som giver samme symptomer.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Relis samler bivirkninger av legemidler og det kunne være interessant å melde fra om at levaxin gjorde sånt.
    Og ellers kan registeret for ektraordinære sykdomsforløp være en ide, å melde fra om at et medikament som er (i praksis) alternativt var mye bedre, eller faller det utenom?
    http://uit.no/nafkam/omnafkam/
    www.relis.no

Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    Malvik
    Alder
    61
    Meldinger
    70

Standard

Har akkurat de samme symptomene som deg b-e-a. Tror nok det har med stoffskiftet å gjøre.
    Ble til og med utredet med tanke på leddgikt ikke så lenge før jeg fikk diagnose lavt stoffskifte. Fant ikke noe tegn til leddgikt selvfølgelig.
    Tror det er mye inkompetanse blant leger når det gjelder stoffskifte.
    Mange leger tror jo det er bare å bli medisinert, så forsvinner alle symptopmene og man blir så bra.
    Ikke min erfaring det da.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Dette er plager som jeg også har, men som legen min mener at ikke kommer av stoffskiftet. Så nå skal jeg kanskje utredes videre for det, for å utelukke "skumle" sykdommer.

Da skal jeg til en nevrolog som har med hodet å gjøre, og på MR av hodet.

Jeg har faktisk tenkt på Alzheimer, men mulig jeg tar i litt. Men jeg kan faktisk stå foran en fossende vannkran uten å vite hvordan jeg skrur den av.

Medlem siden
    May 2007
    Sted
    hordaland
    Meldinger
    152

Standard

Jeg lurer også på om jeg har alzheimer, men tør i hvert fall ikke gå og få det bekreftet!
    Sliten
    Forkjølt!!
    Har i over to år levd i den tro at jeg var i klimakteriet.
    • Eternal pessimist. Jeg har til tider ikke hatt krefter til å stå på for meg selv, og da ligger en tynt an.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Hva med en test ?
    http://quiz.start.no/?p=play&quizID=23946
    sikkert meeget seriøs
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Side 1 av 2 12 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn