Side 8 av 8 Først 12345678
Viser søkeresultater 71 til 78 av 78
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Legen din kan ha like mye greie på det som endoen. Pensum er ikke så vanskelig - og kommunikasjon med passientene mer verdifullt.
    Saken er kannskje heller den at det er endoen som har ansvaret - det er han som bestemmer over legen.
    Hvordan legen takler slikt er forskjellig........
    ikke så rart ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Buskerud
    Alder
    52
    Meldinger
    31

Standard

Det som er dumt er jo at fastlegen ikke vil medisinere meg fordi han ikke tør og det skjønner jeg jo,men at endo skal ha hele ansvaret samsvarer ikke med at han aldri ser meg, det gjør jo fastlegen .Nei må nok finne en ny endo

baremei Gjest

Standard

Det høres jo ut som om du bør kvalifisere til en liten visitt på thyroideaklinikken på Aker. Spør legen om du kan få en henvisning dit. Lang ventetid, men hyper har prioritet over en del andre, og Neo-Mercazole-behandling kan være komplisert, så prøv i hverfall. Jeg tror flertallet som kommer dit får ganske god hjelp. De reddet i hvertfall meg. :P

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Jeg er enig i ar TRAS er her den riktige prøven å følge.

Hvilken behandling har du?
    Bare neo-mercasole eller block-and replace (neo-mercazole pluss levaxin)?
    Følger legen ft4, eller TSH? Eller TRAS?
    Tror du at du er fremdeles hyper (du nevner skjelving) og hva er ft4 på?

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    63
    Meldinger
    735

Standard

otika skrev
    Jeg blir jo steike gal i hodet om jeg skal være så dårlig i 2-3 år til,med 2 syke barn i tillegg . forresten så tror jeg at jeg sliter stygt med depresjon nå, tenker kun på å stikke av fra hele dritten her hjemme eller gjøre noe skikkelig ille for å slippe alt sammen.Men disse tankene kommer vel pga stoffskifte ? har aldri vært så nervøs som dette, spist alle finger neglene mine ( godt jeg er overvektig og ikke rekker ned til tærne, sorry)
    Dette høres veldig ille ut; hvis du er alene om omsorgen, har du kanskje krav på avlastning med ungene ? Ta det opp med fastlegen, evnt. legen du bruker til barna. Alt for stort ansvar gjør deg bare enda sykere. Viktig at du legger fram for legen hvordan dette sliter på deg fysisk og psykisk. Alt du blir alt for sliten er jo heller ingen fordel for barna.

Ønsker deg lykke til.

Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    162

Standard

Men hvis du har høyt stoffskifte burde du heller spørre noen på det andre forumet "treffpunkt for de med høyt stoffskifte" for dette er for de med lavt stoffskifte, og det kan hende de på det andre har mere greie på det

Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Buskerud
    Alder
    52
    Meldinger
    31

Standard Åssen stoffskifte har jeg da tru ?

Hvis noen kan se på mitt "gamle" innlegg med blodprøve svar hadde jeg blitt glad,blir litt mye å hente tilbake for meg...

For snart 2 år siden hadde jeg for høyt stoffskifte og ble behandlet for dette, legen ga meg diagnosen graves sykdom og sa at jeg mest sannsynlig ville bli frisk etterhvert .

Vært dårlig hele tiden jeg og tatt jevnlige blodprøver. Tras ble tatt for snart 2 år siden (da jeg fikk graves diagnosen) og da var den på 5.1 ref : under 1

Nye prøver tatt for 1 år siden viste tras på under 1

Nå glemte legen å ta ny dessverre

Ft 3 på 4.5 ref : 2.3-5.7
    Ft 4 på 14.5 ref : 9-22
    Tsh på 0.81 ref : 0.20-4
    Anti tpo på 292 ref : under 35... i fjor var den på 84 og har derfor økt nå,hvorfor det ???

Nå er jeg skit dårlig form, slapp og sliten,sover mye hvis jeg først sovner. Irritabel så det holder og orker ikke bråk fra unger eller annet..

Skjønner ikke helt dette stoffskifte greiene men lurer på om jeg har høyt eller lavt stoffskifte nå ? eller graves med eller uten nei jeg skjønner ikke noe,men jeg vet at formen var mye bedre da Ft4 lå på 18.

Jeg skal til ny endo den 13 Mars og håper på noen lure svar,men vet at dere er flinkere og spør her først

Jeg bruker fortiden ikke noe medisiner annet enn mot fibro (tramadol) ibux og sobril så jeg får sove ...skulle jeg brukt noe tru ?

Håper Finn`n eller dere andre kan fortelle meg hva som skjer i kjertelen min

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Åssen stoffskifte har jeg da tru ?

Hei otika.
    Skulle ønske jeg klarte å si noe fornuftig til deg, men det er nok best at du av-venter utredningen.
    Får håpe du er heldig med Endoen.

Om jeg likevel skulle gjette på noe, må det være at du har hatt en graves som er gått over i en thyreoiditt ( hashimoto ).
    Det var jo dumt at de gjemte den TRAS testen !

Nå viser jo anti-TPO testen at du har antistoffer mot selve kjertelen. Det vil endoen måtte bekrefte, og da vil du eventuellt få lavt stoffskifte og havne på Levaxin.

At du er dårlig nå kan skyldes disse antistoffene og at stoffskiftet er på vei nedover.
    Du må neste bare holde ut til du får endoen i tale - og lykke til med det otika.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Side 8 av 8 Først 12345678

Lignende tråder

1. Lavt stoffskifte eller ikke?
    Av Hella i forumet Normalverdiene?
    Svar: 5
    Siste melding: 19-04-11, 10:04
  2. TRAS, lavt eller høyt stoffskifte???
    Av Unn i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 6
    Siste melding: 29-05-07, 18:08
  3. TRAS, lavt eller høyt stoffskifte???
    Av Unn i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavt
    Svar: 6
    Siste melding: 29-05-07, 18:08
  4. høyt eller lavt stoffskifte dere som har peilin på dette
    Av lene84 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 3
    Siste melding: 05-05-07, 08:56
  5. Høyt eller lavt stoffskifte?? Hva skjer?
    Av Stratos i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavt
    Svar: 4
    Siste melding: 14-01-07, 22:34

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn