Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    109

Standard Fffrryyyser...

Nåh..hva kan gjøres med det?
    Opererte bort hele skjoldkjertelen i fjor, men det med frysingen begynte egentlig i sommer da jeg omsider var helt stabil på Levaxin. Stoffskifteverdiene er supre egentlig: TSH supprimert (0,02) og T4 litt over referanseområdet. Skjelvinger, svimmelhet, hjertebank og alt det andre jeg opplevde både før og etter operasjonen (Graves + struma) er helt borte, jeg føler meg egentlig veldig frisk, begynte i ny jobb i våres (100%), men altså:
    Iiisskald hele tiden, spesielt ille på hendene, og er trøtt som en sokk innen barnetv tider. Varmer opp hender i løpet av arbeidsdagen ved å holde dem under rennende varmt vann, da blir de helt røde innen jeg synes de er noenlunde varme...i 5 minutter før de frosner til igjen.

Hjelper det å øke Levaxindosen selvom jeg egentlig er veldig fornøgd ellers med å være der jeg skal være mht prøvesvar. Noen som har noe annet tips for å få opp kroppstemperaturen? Og få bort den intense trøttheten?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Føler meg tvunget til å svare ........
    Temperaturfølelsen er sterkt subjektiv - og ikke noe å stole på.
    Sikkert lenge siden du har hatt feber (tenk oer det) men da kunne du fryse med 40grader i feber.
    Ta tempen før du våkner - ehh, like etter da.
    Da vil du få et temperaturmål som stoffskifteaktiveiteten i hovedsak er ansvarlig for.
    Fremdeles lav temp tross koslige blodprøver ?
    Dropp dem - de bare villeder - øk dosen i meget små trinn til du får hjertebank og gå litt ned på dosen.
    Fremdeles kald ?
    Skift thyroxinkilde !
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    53
    Meldinger
    204

Standard

Eg vet ikke så mye om højt stoffskifte, men eg mener å ha lest at noen får "abstinenser" etter at stoffskiftet blir normalt igjen? Kanskje dette er noe slikt og du må muligens bare gi det tid? Kanskje noen som har hatt for højt stoffskifte kan svare deg.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

det som hjalp meg mest da jeg frøs på det verste var en lang varm dusj eller ligge i badekar om du har. Samt å drikke noe varmt.

Og selvsagt hjelper det aller mest å ha prøver som er riktige for deg. Ha en dose som er riktig for deg.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    70
    Meldinger
    1,362

Standard

Hei
    Jeg har fått mer varme i kroppen etter at jeg begynte med Liothyronin. Jeg har vært en frysepinne i alle år, men først nå har det avtatt. Jeg vet ikke om det vil vare, men jeg håper jo. Har tatt Lio siden 15.juni.

I tillegg til at jeg har blitt varmere merker jeg også forskjell på stemningsleiet mitt, og jeg mister ikke så mye hår lenger. Så hvis dette vedvarer skal jeg være veldig fornøyd.

fra Lie

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn