Side 5 av 6 Først 123456 Siste
Viser søkeresultater 41 til 50 av 57
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    177

Standard Rare prøvesvar, dårligere form.

Ja, nå begynner jeg virkelig å bli fortvilet. 1 år etter at jeg fikk påvist denne sykdommen, føler jeg meg egentlig dårligere enn noen gang :(
    Sliter med konstant hodepine som jeg ikke blir kvitt med Ibux, totalt utslitt hele tiden, orker ingenting. Hadde en god periode i sommer, men nå har jeg visst fullstendig ramlet ned i kjelleren.

Her er svarene:

S-TSH: 0,34 (0,2-4,0) Prøver pr mai 07: (6,3)
    S-fritt T4: 9,6 (9,0-22,0) (10,4)
    S-fritt T3: 4,5 (2,3-5,7) (3,2)
    Anti-TPO: 342 (<35) (918)

Jeg tar for tiden 60mg Armour på morgenen + 30mg på ettermiddag. Etter disse siste prøvene har det blitt lagt til 25mg Levaxin de siste 3 dagene.

Alle andre prøver er helt fine.
    Jeg sliter litt med at jeg har 3 store eksamener i desember som jeg MÃ… ha. Og bestå. Problemet er at jeg ikke klarer å konsentrere meg nok til å lese en side. Og aller minst huske og forstå. Blir så lei......

Noen som har noe fornuftig å si? Føler at jeg ikke kommer noen vei nå

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Da jeg startet på Armour fikk jeg også lav fT4, men jeg hadde blitt kvitt en masse plager og syns jeg hadde det fint.
    Skulle jeg gjort det omigjen ville jeg økt dosen jamt og trutt uansett blodprøver og bare tenkt på meg selv........

Etter en tid med slike prøver fikk jeg lyst til å prøve om jeg kunne få det enda bedre, så da jeg kom til 1,75grain fikk jeg stoppordre fra legen. Da var TSH=0.
    Det forsinket meg et år, men greitt, ingen visste noe. Legene har jo avskåret seg selv fra erfaring med Armour. Det riktige hadde vært å øke videre. Den riktige Armourdosen får man ikke før TSH er null fordi at Armour inneholder egentlig litt for mye T3 som jager TSH ned i null.
    Det fører også til at de fleste Armourbrukere har litt for høy fT3.

Så etter det jeg trur da, så kan du bare øke - litt av gangen - jamt og trutt.

Så er vi forskjellige - jeg får store bivirkninger hvis jeg blander Armourdosen med Levaxin.
    Men andre kan gjøre det ser jeg. Balder bruker det også, så hvis du ikke får problemer med dette, kan du forsøke en økning der også.

Ingen thyroxinkilde kan bedømmes rettferdig før du har kommet opp i en dose som gir deg nok.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Du kan jo ha noe annet, slik som cøliaki. Da blir man veldig sliten og får problemer me å konsentrere seg.
    Hvis man ikke får det bra til tross for bra blodprøver, må man lete videre.

Men mange på forumene skriver at de må ha t4 i tillegg til Armour. Din ft4 var da virkelig lav. Kankje du må opp i 50 mikrogram for å få ft4 opp. Jeg har lest at andre gjør det slik.

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    177

Standard

Ja, jeg er litt skeptisk til å legge til Levaxin siden jeg ikke reagerte så bra på det da jeg fikk kun det :( Men det er vel ingen annen mulighet til å øke T4? Jeg må vel gi det en sjanse.

Nå ble det jo lagt til den 25mg-dosen med Levaxin for en uke siden, så da bør jeg vel vente litt med å øke Armour. Eller? Økte sist 1.august, fra 60mg til 90mg pr dag.

Jeg skal prøve homeopat igjen, etter anbefaling av legen. Gikk hos en for 1,5 år siden. Da var det kun pga stadig tilbakevendende halsinfeksjoner, og det fungerte overraskende bra

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    177

Standard

Nå er jeg i tenkeboksen ang denne tilleggsdosen med Levaxin. Har igjen fått masse vann i kroppen og føler meg helt oppblåst :( De siste 4-5 dagene har jeg lagt merke til det. Både ankler, fingre og i ansiktet. Jeg vil ikke være sånn, det er ubehagelig. Lurer på å bare trappe den ned og ut og heller legge på en ørliten doseøkning med Armour.

Men finnes det andre måter å øke T4 på? Og MÃ… T4 opp?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Jeg får også vann i kroppen når jeg bruker Levaxin. Svært mye da jeg gikk på bare Levaxin, men jeg prøvde et tillegg på 25µ i fjor - det gikk nesten akseptabelt, men da jeg økte det til 50 kom vannet og flere symptomer tilbake.
    Jeg har økt Armouren isteden og angrer ikke !
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Nordland
    Alder
    45
    Meldinger
    533

Standard

Bambi, går du opp i vekt eller ned i vekt? kan du forklare meg hodepinen din? Er det smerte eller mer trykk du har da? Jeg får heller ikke bort hodepinen eller trykket eller hva jeg skal kalle det hos meg med ibux etc.

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    177

Standard

Jeg går opp :x Tross iherdig jobbing for det motsatte.
    Hodepinen er konstant murring, nesten litt "fyllesyk"-følelse hver dag. Til tross for at jeg ikke engang har tatt et lite glass vin engang på aldri så lenge

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Nordland
    Alder
    45
    Meldinger
    533

Standard

Det høres litt ut som jeg har det, er en slags fyllasjuk følelse hehe som du kaller det. Men jeg blir dog dårligere hver gang når jeg tar medisindose, vet ikke om du blir det da. Hmm går opp i vekt... spiser du bare sunt da_? Svimler du noe, sliter med synet etc i tillegg?
    Jeg raser ned i vekt... DU går til ofterbo? Var du på det kurset i Oslo eller?

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    177

Standard

gutt81: Jeg går ikke til Oftebro, men har prøvd en diett som likner. Uten å merke stor bedring egentlig.

Jeg har ikke tatt Levaxin i dag, og merker stor forskjell allerede Mye mindre vann bare på en dag...Det får bare være, jeg kommer IKKE til å ta det mer. Heretter tar jeg Armouren min. Forresten ille at vi som rett og slett ikke TÃ…LER Levaxin blir "straffet" for det. Medisin MÃ… vi jo ha :evil:

Side 5 av 6 Først 123456 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn