Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 16 av 16
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Kan jo være hu ikke kjenner særlig til det. Kunne kanskje vært interessant å ta med noen artikler eller lignende for å se om du kunne få det av henne. Jeg vet at det er folk som får skrevet ut Armour av endoer. Lest det i artikler av en endo som motvillig sa han brukte det på noen av sine pasienter.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

pandalakris Gjest

Standard

Til hennes(endoens) forsvar skal sies at hun ikke satt med de første prøvesvarene foran seg. Av en eller annen grunn ble de analysert på riksen og ikke radiumen. Og jeg reagerte ikke før på kvelden, da det gikk opp for meg hva jeg hadde skrevet ned. Ting går litt treigt her om dagen.
    Jeg er en såkalt vanskelig pasient på flere områder. Jeg fungerer svært dårlig, uten at det er noe klinisk galt.
    Og så er jeg kunnskapsrik og stiller krav. Det er det ikke alltid like lett å takle for legene.
    Denne endoen har ikke tro på Armour, men hun sa at jeg kunne prøve det på eget ansvar. Hun var ikke villig til å skrive det ut. Det måtte fastlegen evnt gjøre.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Ja det er vel vanskeligere for henne om hun ikke har alle svarene foran seg

Men det er jo typisk at vi som stiller spørsmål og krav ofte får på oss at vi har psykiskeproblemer fordi de anser oss for vanskelige. Det er der imot ikke sikkert hun mener det så alvorlig som vi tolker det.

Du kan jo prøve deg på fastlegen ;) Men det er ikke sikkert han er mer medgjørlig. Jeg sier til min lege: enten er du med meg eller så er du imot. Jeg kommer til å prøve uansett. Håper du blir med for det hadde vært det beste.. ;)
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Grunnen til at hun ikke vil skrive det ut, er at lovverket sier at om de er utskrevet av "relevant speialist" - og det er ingen tvil om at en endo er - skal du få det på blå resept.
    Og har en fått - så skal alle ha !
    Så det er de kvite frakkers samtrust med helsmyndighetene du her ser et eksempel på.

"krigen" er over nå, men da den gikk var det en og annen fastlege med spesialistutdannelse som yppa seg - men ble brakt til taushet av den kompakte majoritet - om jeg kan få sitere saligheten selv.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Eg har også skrive ut Armour Thyroid, men erfaringa mi er for sparsom til at eg kan uttale meg om effekten på det grunnlaget. Eg har søkt mye på nettet for å finne ut om det er gjordt undersøkjingar for å direkte samanlikne effekten av Armour Thyroid med Levaxin, men det har eg ikkje funne. Dersom du kjenner til slike undersøkjingar, vil eg gjerne sjå dei.
    Dette er skrevet av endokrinolog Geir Hølleland på Lommelegen. Det ligger link jeg la ut for lenge siden på Nyttige linker.

Så det er "relevant speialist" som har skrevet ut Armour. Om det vil ha noen nytte for Panda-lakris er noe helt annet .
    Hilsen Anne Ma

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Det er prosusenten av Synthroid som skulle ha gjort disse sammenlignende studier av Thyroid USP og Synthroid dengang på 50-tallet. Istedenfor nektet dem i 50 år med henvisning om at Synthroid var samme virkningsstoff som Thyroid USP som jo var "grandfathered in" og selve referansemedisinen og anerkjent som virksomt og pålitelig. Det er grunnen til at det ikke er gjort disse undersøkelsene. De nektet også så sent som noen få år siden men måtte undergå en NDA, New Drug Application, nylig. Da måtte de betale for forsøk hvor det ble sammenlignet med andre t4-preparater.
    Jeg har skrevet om denne merkelige og svikaktige historien flere ganger her før.

Side 2 av 2 Først 12

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn