Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 16
    pandalakris Gjest

Standard Normalvariasjon av FT4

Er det noen som har lest hvor mye FT4 kan variere i løpet av en uke. Gjerne også dagsvariasjon.
    Klarer ikke å finne noe på nettet selv. Er rimelig tåkelagt om dagen.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Er ganske stabilt, men TSH har døgnvariasjon. Står om det flrere steder.
    Men tar man levaxin så blir det døgnvariasjon og en spike ca to timer etter inntak. Er det det du mente?

pandalakris Gjest

Standard

Jeg tenkte på FT4 når man står på samme dose Levaxin.
    Hvis man måler feks hver uke, eller en gang om dagen,vil man da få store variasjoner i FT4 eller vil den holde seg rimelig jevn?
    Grunnen til at jeg lurer er at jeg hadde to FT4 målinger med en ukes mellomrom,og der var det etter min mening stor forskjell.(28.08 FT4=23,3(12-23) og 04.09 FT4=16,3(8-21)

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Det er noe som skjer i kroppen slik at stoffskiftet ditt raser fort nedover slik jeg tolker de verdiene. Jeg får ofte raske forandringer både nedover og oppover. Eneste som kan hjelp slik jeg ser det er at legen din øker dosen din.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Jeg har også observert det samme som deg pandalakris.
    Da jeg gikk på Levaxin merket jeg det jo, men legen sa at det var andre ting jeg merket. Så fikk jeg måle hver 14dag og fra den ene målingen til den andre var den ene under refgrensa, men den neste var over.
    Det ble likevel ikke gjort noe .......
    Dette var noen få år etter starten - det blei litt bedre, men bra ble det aldri. Jeg hadde store variasjoner hele tiden mens jeg gikk på Levaxin.

Det hadde jeg nok også i starten på Armour, men nå er det helt stabilt.

Så er det ikke slik at du må spørre legen om å endre dosen - det kan du gjøre selv, men det er jo hyggelig om du meddeler legen det, så denne vet hva du driver med.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

pandalakris Gjest

Standard

Jeg regulerer stoffskiftet mitt selv. Fastlegen min vil gjerne være den som regulerer, men jeg har gitt klar beskjed om at jeg er den som kjenner kroppen min best, og at jeg har nok kunnskap nå til å gjøre dette selv.
    Nå må stoffskiftet ha svingt oppover igjen, for jeg har hjertebank, og det får jeg kun når FT4 er over 21.
    Jeg tok også calciumprøver som var helt greie den ene uka, og som var alt for lave neste uka. Nesten så jeg lurer på om det er forvekslet prøver.
    Hvis det er slik at jeg har så varierende verdier hele tiden, vil det kanskje kunne gi et svar på hvorfor jeg er så dårlig, og at endokrinologen min ikke klarer å finne ut hva som er problemet.(Henger det nå på Psyken :twisted Siden jeg sjelden tar prøver oftere enn hver 3.mnd, vil jo ikke disse svingningene nødvendigvis bli fanget opp.
    Tror nesten jeg får ta nye prøver, og se hva de viser.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Er det vurdert om det "henger" det på thyroxinkilden du bruker ?
    Mine variasjoner ble forøvrig forsøkt forklart med at det var noe restaktivitet i kjertelen.
    En annen forklaring var at det alltid er noe ferdigprodusert igjen i kjertelen som kan lekke ut i perioder.

De forklaringene slipper du vel, men hva forklarer de dine variasjoner med ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

pandalakris Gjest

Standard

Har ikke fått snakket med endoen min enda. Har prøvd å få tak i henne flere ganger denne uka,men hun er en meget opptatt dame.
    Har prøvd å diskutere med henne om mine problemer kan stamme av at jeg ikke tolererer Levaxin og Liothyronin fordi det er syntetiske produkter. Dette avviser hun totalt. Da er hun mer interessert i å legge det på psyken min. Som er mer stabil enn for de fleste jeg kjenner.
    Jeg kommer til å prøve naturlig thyroxin, men jeg er på attføring nå, og tør ikke å starte den utprøvningen før jeg har litt ro rundt meg.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Ja, den psyken kan gjøre de mest utrolige ting ned oss ;) Vet ikke noe i menneskers liv som kan ha en slik ufattelig, skjult eller usynlig effekt på kroppene våre.

Jeg er i samme posisjon som deg. Jeg har også lyst til å prøve naturligfremstilt thyroxin, men er i attføringsopplegg. For meg ligger det også en del på penger..

Prøvene dine virker jo helt absurde! Endokrinologen burde jo ta mer tak i det. Ã… kalle det psykisk er jo tullete, enda mer når de har kliniske bevis for at kroppen din lever sitt eget liv.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Er jo underlig at de ikke har andre og mer plausible forklaringer enn å forsøke å legge det på psyken til folk.
    Når det argumentet kommer er det ganske bånnskrapt i forslagskassa.

Likevel er Armour totalt uintressant å forsøke ?
    Er hun da din advokat.........eller noen andres ?

Side 1 av 2 12 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn