Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Tråd: Hårtap
-
28-09-07, 04:17 #1
Hårtap
Hei,
Jeg har hatt lav stoffskifte i 6-7 år. Legen ga meg 100 mikrogram og har aldri justert. Jeg begynnte å miste håret for 3 år siden, og min flotte, krøllete hårmanke er redusert til noe tjafs. Det ser ut som om vi har hund!! og det drøsser av meg hele tiden. Har brukt tusenvis på remedier og behandlinger, uten virkning. Så fikk jeg det for meg at jeg helt sikkert var feil dosert!!. Leste på siden her om Armor og begynte antakelig med alt for lav dose, så ved blodprøve var mine verdier rett i bånn. Begynte på levaxin igjen. Jeg kan ikke juster meg selv, som det er tydelig at flere her gjør - ved å kjenne på hvordan de har det. Jeg har variable dager uansett. deprimert og desperat begynner jeg å bli av håret som faller av. Så om depresjon og humørsvingninger kommer av stoffskifte eller hårtap er ikke godt å si.
Hårtap har vært tema før, men det ser ut som om folk blir bra bare de finner rett dose, eller begynner med levaxin. Hos meg er det ikke slik. Kanskje ikke dette er en stoffskifteproblem? Har noen det på samme måte eller noen gode råd???Ellers så er problemet nr 2 masse hjertebank - fryktelig ekkelt men ufalig har jeg hørt!! Det "hopper over" kjennes det ut som. Fryser mye, mye vondt i nakke hode, hoven rundt øynene.
Har ikke vært hos legen på lenge så jeg kjenner ikke verdiene mine, men husker at ferritin var veldig lav sist. Prøver å ta jern men glemmer det stort sett!!
Hilsen rådvill og pjuskete!!
-
28-09-07, 10:26 #2
Gå og sjekk verdiene dine! Hvis du har gått på 100 mcg i sju år - så bør du antagelig øke dosen!
Jeg får hjerteklapp, hårtap, fryser/er glovarm dersom jeg er for lav!
Tar selv 175 mcg daglig - og har ikke lenger disse symptomene. Lykke til 8)
-
28-09-07, 14:32 #3
Synes også du høres alt for lav ut. Kaster meg på utsagnene til Nosy
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
28-09-07, 16:13 #4
Har du symptomer er dosen for lav.........
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
28-09-07, 22:47 #5
Jeg mister også kaskader av hår. :( Har vært hypo i snart 20 år, og stått på 100mikrogram levaksin hele tiden. Er flere år siden jeg fikk konstatert død kjertel.
Er det normalt at en må øke dosen ettersom årene går?
Skulle jo nesten tro at det var sånn, men legene sier ingenting.• Sliten
• Forkjølt!!
• Har i over to år levd i den tro at jeg var i klimakteriet.
• Eternal pessimist. Jeg har til tider ikke hatt krefter til å stå på for meg selv, og da ligger en tynt an.
-
29-09-07, 09:47 #6
Det som er normalt er ikke alltid bra.
Det er normalt at Levaxinpasienter ikke blir fulgt opp.
De klager jo heller ikke, så når legen gir tilbakemelding på om Levaxinbehandlingen virker - så gjør den det.
Ingen klager jo.........
Det er også helt normalt at Levaxinbehandlingen er mangelfull.
Man gir gjerne doser som gjennomsnittspasienten får og forsøker ikke på individuell tilpassing når blodprøvene ligger innenfor de vide grensene som friske mennesker har.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
04-10-07, 21:38 #7
Vil bare få meddele at jeg i kveld har fått svar på endel spørsmål, også når det gjelder hårtap, forhåpentligvis. Har nemlig vært hos en gynekolog,ja riktig ,gynekolog, for å få svar på masse blodprøver han tok for 14 dg siden.
P - ACTH kveld 15,4 (4,6)
morgen 1,1 (2,0 -11,6)
ST3 1,3 (1,3 - 2,6)
Dette har altså ikke fastlege sjekket!
Starter med liothyronin i kveld,og er MEGET spent!
Tro det eller ei, jeg er glad for å ha fått påvist dette, da jeg ikke har hatt noe liv de siste 5 år, på tross av behandling med tyroksin.
At det kan bli aktuelt med prednisolon, får vi ta når den tid kommer. Setter nå min lit til lioen.• Sliten
• Forkjølt!!
• Har i over to år levd i den tro at jeg var i klimakteriet.
• Eternal pessimist. Jeg har til tider ikke hatt krefter til å stå på for meg selv, og da ligger en tynt an.
-
07-10-07, 22:11 #8
Som de andre her vil jeg råde deg til å oppsøke lege. Dersom du lett glemmer å ta jerntabletter, vil jeg anbefale deg å få en dosett.
Stor trøsteklem fra meg. Jeg har også hatt dette problemet med håret og det er ikke lett.
Svar med sitat
Bokmerker