Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard Hvor lenge må dere vente fra resepten med armour leveres?

Nå er jeg temmelig desperat. Apoteket har klart å rote bort resepten min og her sitter jeg med bare tabletter til onsda.:( er jo litt min feil også som ikke har fulgt helt med. Dette skal bli kjekt tenker jeg. Ringte på apoteket og spurte joda det kunne gå fra 1 uke til 14 dager det. Hvor lenge må dere vente fra dere bestiller til dere får medisinen? Er det eventuelt noen som har medisin å låne meg? Lover å sende tilbake alt sammen. Jeg reagerer fort om jeg ikke får medisinen min , og har nettopp vært sykemelt så nå er jeg temmelig fortvilet her.

baremei Gjest

Standard

På vitus apotek får jeg det dagen etter hvis jeg ringer før 11. Hvor bor du?

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Jeg bor i Stavanger. Får dem i alle fall ikke dagen etter. Hun sa fra 1 uke til 14 dager.

baremei Gjest

Standard

Hvis apoteket har rotet bort resepten din får de gjøre rett og sjel for seg ved å bestille og la deg få medisin, så blir dere enige om at enten ordner de selv opp når de finner den igjen, eller du kan skaffe en kopi fra legen din.

Jeg har fått uten resept før, de ringte legen og fikk bekreftelse på at han hadde skrevet ut og den var underveis i posten.

Legen kan også fakse den direkte til apoteket.

Hvis ikke de klarer å tenke ut dette selv får du hjelpe dem litt ved å foreslå det, og så velger du kanskje et annet apotek neste gang.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Apotekerkjedene har forskjellige leverandører - kan være der forskjellen ligger.
    Jeg fant ut at Vitus var billigst og jeg får også dagen etter jeg bestiller.
    Resepten er på ett år av gangen og første gangen går det noen dager mer.
    Ellers er Vitusprisen 400,- for 100stk 2Grains.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Apoteket jeg får medisinene fra er et vitusapotek. De må bestille medisinene fra Oslo så det er vel derfor det tar så lang tid. Gruer meg til å være evt 14 dager uten medisin.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Har du ikke Levaxin liggende da cat??

Hvis ikke kan sikkert legen skrive ut en boks i nøden?? Det er jo han som gir deg resept på Armour også..
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Men cat, du må ikke finne på å gå så lenge uten medisin da.
    Og det er ikke lurt lutselig å gå over til Levaxin heller.
    100 stk 2Grains Westroid koster sånn 450,- på AntiAging og kommer på ei uke.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn
    kommer på ei uke.
    Vel - min erfaring er at det kan ta opptil 2 uker, og når nøden er så stor så ville jeg kanskje ha kontaktet de på e-post. Jeg gjør det når jeg lurer på noe, og de svarer kjapt tilbake.

Kan du ikke bare forklare situasjonen, gå inn og betal med en gang? Jeg er sikker på at de hjelper deg. Jeg har veldig god erfaring med dette firmaet.

Lykke til hva du enn velger.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    162

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av cat
    Apoteket jeg får medisinene fra er et vitusapotek. De må bestille medisinene fra Oslo så det er vel derfor det tar så lang tid. Gruer meg til å være evt 14 dager uten medisin.
    Dette er neppe forklaringen. Såfremt produktet finnes innenlands, går det maks to dager å få det fra grossist til apotek, uansett hvor i landet apoteket befinner seg. Forklaringen er nok heller at produktet ikke har markedsføringstillatelse i Norge, og således må importeres særskilt av grossisten.
    Når jeg fikk diagnostisert lavt stoffskifte, sammen med forhøyede verdier av det som forårsaket hjerteinfarkt i ung alder, stumpet jeg røyken, inntok Levaxin, og bega meg til å sykle.

Side 1 av 2 12 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn