Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Tråd: Ja men..... Myxødem
-
21-09-07, 12:11 #1Gjest
Ja men..... Myxødem
Den myxödem`n kan den forsvinne noen gang? Og jada - vet at mitt stoffsk.er lavt og galt...finnes det da ikke noe som er forebyggende for rygg da? Og hvordan vet man at kjertelen er död? (fra dumme jeg)
-
21-09-07, 12:23 #2
Myxødem er jo et av mange symptom på lavt stoffskifte.
Om medisinen virker så forsvinner det jo........
Men det gjør den altså ikke bestandig, for mange sliter med dette.
Det er viktig at du forsøker å øke dosen din når det er så mange tegn på at det er for lavt, elles kan plager befeste seg og bli vanskelige å bli kvitt.
Forebyggende for ryggen er jo trening da, men viss det er inflamatoriske tendenser der blir den bedre med bruk av diclofenac (feks Voltaren).
Og - dette var ikke dumme spørsmål - spør om ikke svarne var dummere ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
21-09-07, 14:09 #3
Ja det lurer jeg også på....hvordan man vet at kjertelen er død.....
Hilsen enda ei dom ei
-
21-09-07, 14:52 #4
Hei!
Opprinnelig skrevet av Tussa
Jeg fikk vite at kjertelen min var død ved ultralyd.• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
21-09-07, 14:59 #5
Man har ingen enkelt test som kan si det for de som bare langsomt får lavt stoffskifte.
Helsetester, altså tester som kan si om kjertelen er angrepet av antistoffer og funksjonstester som sier noe om hvor mye kjertelen produserer - og hvor mye pisk (TSH) den må ha for å gjøre det - sammenholdes.
Men om den er helt død får man ikke svar på.
Det er forsåvidt ikke så viktig.
Det dette kan si er om man må innta thyroxin fra en annen kilde.
Må man, så skal man øke dosen langsomt til man kjenner seg bra..........
si ?
Og om dosen som må til er høyere enn 100µg så er den nok død.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
22-09-07, 13:35 #6
Gurimalla !!!
Med den farta jeg holder så vil jeg være oppe i 100 µ pr. dag i november.
Det vil si at jeg har da gått på 100 gærninger pr dag i tre måneder. Yes, yes,
yes. Blir det så mer økning så kan jeg altså feire gravøl, eller at jeg har holdt ut eller ganske enkelt bare feire meg selv....
Er det ikke enklere å forholde seg til en død kjertel, jeg mener bare at da vet
jeg jo at den ikke produserer lenger og kan bare forholde meg til det jeg inntar ???
Ja jammen er vi snedig inrettet.
Helgekos fra meg som snubla og datt,
menisken han spratt,
snart må jeg ta krykkene fatt
når legen i meg kniven har satt..
Det bor jammen en "lyriker" i meg.
Off topic ; Hei Yvette
-
22-09-07, 13:37 #7
Hei iigjen ;; November 2008 altså. Langt fram til den festen !!!
-
22-09-07, 14:26 #8
Jeg trur det blir unødig lenge til festen Tussa.
Mange må øke veldig sakte, men jeg syns dette er veldig langsomt da.
De fleste får jo noen symptomer når de øker. De varer sjelden mer enn noen dager og er til å holde ut.
Det er jo veldig forskjellig hvordan man reagerer, og mange reagerer negativt på økninger, men de er i mange tilfeller nødvendige for å få det bedre.
Hjertebank skal men ikke slite for lenge med, men jeg måtte ta en runde på det også for å tåle en høy nok dose.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
22-09-07, 23:48 #9
Hei Tussa!
Opprinnelig skrevet av Tussa
Koselig hilsen fra deg! Jeg har tenkt på deg, og lurer på hvordan det går med deg.....vår felles "skjebne"...
Jeg skriver en PM til deg i morgen, så vi ikke ødelegger tråden.
Klem fra Yvette.• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
Svar med sitat
Bokmerker