Viser søkeresultater 11 til 16 av 16
-
18-09-07, 15:15 #11
Nåvel, man kan vel ikke tvinge folk til å ta pillene sine. Dette høres ut som klassisk "denial"... Eg er ikke syk og dette går over hvis eg ignorerer det...
Du kan kun forsøke å få henne til å skjønne at dette ikke går over og at hun bør ta medisinen sin. I tillegg bør hun forsøke å få TSH ned mot eller under 1 og FT4 bør bli litt høyere.
-
18-09-07, 17:06 #12
Ja, Unn, jeg skal fortelle det...
Men så er det nettopp noen her inne som forteller om et tiltelle om noen som har hatt forhøyet anti-TPO pga fødsel og ble frisk igjen - flere år etterpå... Så da blir jeg jo i villrede selv.
Men jeg lurer jammen meg på hvor mye hypo'en påvirker vår psyke og vurderingsevne jeg... Det er nok et kapittel for seg selv, eller flere - og vi har jo vært inne på en del tidligere, men i det siste har jeg f.eks. tenkt på om ikke en del hypo'er f.eks. lider av paranoia... Vet jammen meg ikke jeg...
Og hvis en nå bare var lett å behandle, så var det en ting, men når lite virker og symptombildet er komplisert, så er det ikke lett altså."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
18-09-07, 17:23 #13
Det forstår jeg godt Stina, men så fint at du hjelper henne! Kanskje det vil hjelpe henne om du tok utskrift fra noen pasientberetninger, så kan hun lese i ro og mak når hun er opplagt til det? Det er jo flere av medlemmene her som har gode hjemmesider, eks.: Sonja, Kris og Siri Ann, som også har skrevet her: http://www.xlpluss.no/thyroforum/viewtopic.php?t=32
Opprinnelig skrevet av Stina
Håper at formen hennes blir bedre!
-
18-09-07, 21:25 #14
Joni - snill du
Og godt forslag, men jeg tror hun sliter med å orke å sette seg inn i ting, og det gjorde jeg heller ikke den gang det var "travle" tider. Hadde ikke nubbesjans. Så jeg forstår henne jo så godt. Men jeg skal forsøke å ha det i bakhodet, så ser vi om det passer ei gang.
(Husker selv det første jeg leste selv på nettet om lavt stoffskifte når jeg søkte - det var jo nettopp Sonjas sider. Jeg måtte humre og le for meg selv når jeg fant ut av at det faktisk var andre som til tider var i like dårlig humør som meg selv. Men så ble jeg "avskrekket", for det var mye å lese - så det gikk lang tid før jeg orket meg utpå igjen - og nå er jeg jo ikke til å stoppe - men, men, tror jo jeg er manisk-depressiv, så ... ;))
Og så - har jeg faktisk snakket med henne i dag. Foreløpig vil hun forsøke seg litt på 125 mikrogram, så det er jo en god nyhet. Så håper jeg inderlig at det hjelper noe, så hun ikke gir opp - og at legen følger opp med de andre prøvene.
(Og hvor ble Siri Ann egentlig av, hvordan går det med henne? Hun er jo også kjempesøt!)"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
18-09-07, 22:28 #15
Du har nok manus skribularius noja Stine - den dobbeltsidige typen, og helt ut i fingertuppene.....
hihi
men det er bare fint - håper det ikke går over.......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
19-09-07, 01:10 #16
:P
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Svar med sitat
Bokmerker