Viser søkeresultater 1 til 10 av 15
Threaded View
-
15-09-07, 20:12 #7
Bruker
- Medlem siden
- Apr 2007
- Sted
- Danmark
- Meldinger
- 20
Hej Ninus
Jeg har det også ret skidt ca. 1 uge før menstruation. Jeg har ført regnskab og det passer - præcis en uge før vågner jeg med hovedpine og bly i kroppen. Jeg træner 4-6 gange om ugen moderart til rimelig hård konditionstræning (Løb og kajak). Ugen før mens er det ulideligt at træne. Løb er som bly i kroppen og jeg bliver nødt til at gå indimellem og jeg bliver tit svimmel, det er ligesom blodtrykket er lidt lavt. Lige så snart mentrua.. er kommet blir det fint igen. Jeg går ligesom i en klokke og har spændinger og er stiv i nakken - sover tungt om natten og har svært ved at stå ud af sengen og er utrolig træt. Jeg kan også sove mit om dagen Jeg synes ikke jeg havde det sådan før jeg fik hashimoto (2004). Jeg tror at der bliver lidt kludder i hormonerne og der er en anderledes balance når man tager eltroxin end hvis kroppen selv styre det. Ca 1 uge før menstruation er koncentrationen af hormonet progesterone allerhøjest i ens cyklus - måske påvirker det så hormonbalancen - måske er der brug for mere eltroxin i den periode - man ved at et lavt eller højt stofskifte påvirker cyklussen.
Man kan jo prøve at snakke med lægen og få testet stofkiftet 1 uge før menstruation og så 14 dage senere for at se om der er forskel.
Hilsen KerstinHilsen Kerstin
Hashimoto thyreoditis.
Fik december 2005 konstateret begyndende lavt stofskifte (subklinisk) og kom i behandling med eltroxin.
Anti-TPO 3600

Svar med sitat
Bokmerker