Viser søkeresultater 1 til 10 av 16
Threaded View
-
14-09-07, 19:41 #2
Unnskyld... ble kanskje alt for lite kjøtt på beina dette?
Kan si at vedkommende fikk konstanert TSH og FT4 utenfor ref. Så legen satte henne på 100 mikrogram Lev fra første dag, og var ikke interessert i å ta videre prøver, og slett ikke Anti-TPO. Det synes han ikke var nødvendig, selv om det er flere familiemedlemmer som har dette, og selv om vedkommende fikk et barn for ikke så lenge siden (så jeg tenkte da på om det kunne være forbigående lavt stoffskifte, og at kjertelen kunne bli ødelagt unødig av medisinen - hvis det nå rettet seg av seg selv - men jeg trodde jo Anti-TPO pga familie-sammenhengen).
Hun har følt seg elendig tross alt. Har vært et strev for å få henne til å bare ta 50 mikrogram til å begynne med. Så 100 (hun "glemte" hele tiden å ta medisinen). Hun har slett ikke forstått hvor mye som kan henge sammen med stoffskiftet, og det er ikke rart, det gjorde ikke jeg heller - og det gjør jo slett ikke legene.
Holdt på å gi opp. Men så tenkte jeg: Må forsøke, hun har det så dårlig, og har barn og alt.... Så kanskje noe nå løsnet når hun så at det var riktig med Anti-TPO.
Hun fikk raskt brev i posten etter at legen endelig tok Anti-TPO - tar det som et tegn på at han er litt flau. Men FT3 er ikke testet.
Pga TRAS også i familien, så sier jeg at TRAS-prøve og FT3-prøve er neste skritt. Og starte på 125 mikrogram Lev om dagen og være obs på diverse hyper-symptomer, så som diare, hjertebank, mer hodepine og søvnvansker.
Ka dykk sei???
(Vil også at hun kanskje skal utredes med mye mer ang thyreoidea, men det er vanskelig for henne å forstå, og det forstår jeg godt. Er det helt nødvendig? Nå vet vi jo at kjertelen kommer til å bli ødelagt uansett... ?)"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Svar med sitat
Bokmerker