Side 4 av 4 Først 1234
Viser søkeresultater 31 til 39 av 39

Tråd: Reiki

baremei Gjest

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av pling
    Utifra det jeg har lest er det slik at den som gir reiki ikke blir tappet for engeri. Reiki er annerledes enn annen type healing i og med at det ikke er personen som healer sin energi man egentlig bruker, men at det er en universell energi som fins utenfor en selv man tar ibruk.
    Reiki er ikke anderledes enn andre typer. Same shit, new wrapping, som det heter på fint.

Nesten ingen healingmetoder jeg har hørt om bruker energi fra healeren selv. Ingen, tror jeg? Men det varierer om man henter fra jorden, himmelen, universet, Gud, Pleiadene og hva det er alt sammen. Personlig heller jeg mest til at man henter fra "alt". Altså alt som lever, som planeten vår og det vi og planeten vår bor i. Avsindige mengder energi i det alene.

Reiki er ikke avhengig av om personen har spesielle evner og lignende, men om man har fått aktivisert energien og bruker den flittig.
    Denne aktiveringen er i mitt hode bare en bevisstgjøring. Ã… hente frem og lære å bruke noe du kan fra før. Ã… få øve, igjen og igjen. Og ha noen å diskutere med når du kjenner noe. Eller ikke kjenner noe.

Men at folk kan virke som healere uten å kjenne noe som helst skjønner jeg ikke helt. Med mindre skikkelig syke folk danser ut igjen. Og det skjer neimen ikke ofte, uansett hva enkelte påberoper seg av helbredende krefter.
    Hadde jeg ikke kjent noenting hadde jeg bare avvist det tvert, uten fnugg av tvil. Men det faktum at jeg kjenner det jeg gjør bidrar til at jeg ikke klarer å legge det fra meg.

For ikke å snakke om når guttungen har bedt om "de derre greiene", ligger med lukkede øyne og brått klasker til hånda mi fordi det kribler. Eller vrir seg i latter fordi "det kiler sånn". Jeg har ikke tatt på gutten engang, har hendene 10-15cm over...

baremei Gjest

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Stina
    Hei Skrulla ;)
    Så du tror det er energi - som kommer fra en selv? Er det forenelig med den vanlige healer-oppfattelsen da?
    Jeg har vel sagt noe om hvor jeg tror det kommer fra. Altså ikke fra en selv, men fra alt rundt oss som også bruker og genererer energi.
    Nei, alle lindring er ikke av det gode. Tenk på narkotika f.eks.
    I mitt hode er ikke narkotika lindring i denne sammenheng. La oss kalle det lindring uten uønskede bivirkninger, da. Sånn for ordens skyld.

[quote:18dmcc4s]Så reiser fyssaken seg, veiver med armen i store sirkler og takker med et glis. Og erklærer at han ikke har vondt.
    Tji-hi ;)

En skeptisk venninne det ikke virker på? Det har jeg selv erfart med kinesologi. Jeg sa ja, men kroppen sa nei.
    Hvem hadde rett, da?

Sida du linker til, er vel bare en haug med linker...?
    Ja, og? Et utgangspunkt for videre lesing. Det er ikke så mange sider der ute som som ikke er en salig sammenblanding av ymse rariteter.

Du kan jo ta en titt på www.chioshealing.com, den er vel av de mer nøytrale.
    Den norske varianten på www.chios.no blander inn ergeengler, tarotkort og diverse, det blir helt sprøtt for meg. Jeg har kort også, men det er for gøy. Mye morsomt på alternativmessa, vet du.

Og hvis du ikke tror på onde eller gode makter, og at energien kommer fra mennesket, hvorfor er du da litt skremt og/eller tør ikke bruke det noe særlig?
    [/quote:18dmcc4s]

Det tror jeg nesten du kan tenke deg til. Verden blir litt anderledes enn jeg trodde den var når du drar inn de greiene her.

At man kan være interessert i og lese og snakke om sånt uten å merke noe til noe er en ting, når det begynner å skje ting både med deg selv og dem rundt deg som vanskelig har noen forklaring logikken min liker blir det litt verre.

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    237

Standard

Stå på Baremei - reiki eler ikke reiki! Har ikke fått lest hele tråden eller linkene i denne - men svarer litt på impuls her!

Jeg tror det fins krefter i oss som mange har problemer med å godta - fordi de ikke kan forklares på en rasjonell måte. De fleste som kaller seg healere "skylder" på Gud og har religiøse overtoner. Derfor tar mange avstand fra det.

Min far hadde "varme hender" - noe som var helt naturlig for meg da jeg var liten og hadde vondt et sted. Jeg ble alltid bra igjen. For det er dette det dreier seg om, eller? Tror det også er viktig å være åpen og mottagelig for "healing" for at energien skal kunne overføres fra en person til en annen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Min oldemor hadde varme hender, sammen med teknikker, og "healet" spesielt leddproblemer...Hun levde til jeg var 12 år, så jeg lærte henne å kjenne. Jeg husker det kom mennesker fra utlandet i den tiden (Hun døde i 1968!) så det var spesielt....

Jeg såg med egne øyne at de kom haltende, og også mennesker i rullestol, og at de gikk derfra friske. DET var "sjokkerende"...og i ettertid så har det gått igjen i familien spørsmål om det ikke er noen som har arvet disse egenskapene....(De mener det MÃ… være meg....og jeg vet hvorfor, men tør ikke gå ut av skapet riktig ennå.... )

Selv ble jeg frisk i et kne ved at hun behandlet meg i noen minutter. Jeg kan ikke huske om jeg kjente noe spesielt, men fin ble jeg.

Hun kaltes for *tatt bort navn* på stedet, og er kjent langt utover stedets og landets grenser..så nå blir jeg kanskje gjenkjent, men pytt..Jeg er stolt av å være etterkommer av henne! "le"=ledd...for de som ikke snakker min dialekt.

Ikke alt innenfor dette med energi er så lett å forklare. De fleste av oss har forskjellige referanserrammer...

Så jeg sier som nosy: Stå på baremei.....og kanskje jeg skal si det også til meg selv....??

Det merkelige er at jeg finner ingenting når jeg googler på henne. Synd at ingen har skrevet noe om henne...må da vel finnes noe....? Leter videre...

(tatt bort navn )
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

baremei Gjest

Standard

Jeg begynte å skrive noe som ble noe helt annet enn det jeg hadde tenkt å svare. Faktisk er ikke dette noe svar i det hele tatt, men det bare rant ut og jeg lar det stå som skrevet. Skikkelig usammenhengende warping - bær over med meg, jeg ble litt engasjert.

Så skal jeg bli litt strengere med dere i stedet *ond latter*muhahaha!*
    -----------------

Vi må være skeptiske. Og vi må stille spørsmål. Hele tiden.

Jeg er helt overbevist om at minst 80% av alle selverklærte healere er lurendreiere. Resten av gjengen hører vi vanligvis ikke noe til, fordi de ikke gjør så mye vesen av seg.
    Og noen kan ingen verdens ting annet enn å lure både seg selv og kundene.

Det er en meget skitten bransje. Lukrativ også, muligens, og da blir det fort lett å hive seg på bølgen i disse åndelige tider.

At man skal ta seg betalt for tiden man bruker til å yte andre en tjeneste er helt på sin plass. At man kan velge å leve av å virke som healer er også greit i mange tilfeller, da får man gjort det man trives med og som forhåpentligvis er til nytte for noen samtidig som man faktisk kan fø på familien. For det må man jo.

Men jeg tror også at veldig, veldig mange er kjempeflinke til å lese kroppspråk og mimikk, og haler litt og litt informasjon ut av folk og klarer å få det til å se ut som om de "ser" og "kjenner" og "fornemmer" og "snakker med guidene". Det blir nesten en slags kunstform.

Selv har jeg siden tenårene vært en skikkelig klok ugle i venneflokken. Alltid et medfølende og lyttende øre, får jeg høre, med en skulder som var tårevåt stadig vekk. Og en god sparringspartner for å klarne forvirrede tanker.
    Jeg har alltid vært interessert og nysgjerrig i alt mulig, mye ligger der. Og venner man er glad i forsøker man å hjelpe.

Men: det er triks med dette her, som kan utvikles til fullkommenhet: lytt og observer. Og hold kjeft. Da kan du resonnere. Har du litt velutviklede sosiale antenner da kan du spille ball med det folk sier. Og de tror du er innmari smart og klok. Du gir dem ikke løsningene, men hjelper folk til å finne dem selv. Voila! og man har en sjelesørger.

Jeg håper vennene har rett, men poenget er dette: jeg kan så levende forestille meg at hadde jeg vært litt sleipere av natur kunne jeg blitt en utmerket lurendreier. Og mange er veldig mye sleipere enn meg...

Klarer man å holde kjeft på rett sted og la folk snakke seg tomme har man et arsenal å øse av - som kan brukes til å gi inntrykk av at man får informasjon fra helt andre steder. Så den som er flink til å late som og er en god skuespiller kan gjøre det stort.

Alle har sikkert møtt det mennesket som man har skikkelig dårlige vibber med, men som kan LYTTE. Og viser at de lytter ved å stille spørsmål. De riktige spørsmålene. Og ved en eller annen anledning byr sjansen seg, og person begynner å småprate litt med deg. Kanskje er det bare dere to tilstede, du håper desperat at noen skal komme, men det drøyer og du kan ikke bare gå uten å være uhøflig.
    Og *vips* har du lirt av deg det VET du ikke må fortelle til DET mennesket, av alle! For du får den garantert i retur en gang - under beltestedet. Og det nytter ikke å angre, for du visste det jo... Too bad.

I tillegg er mange alternative mennesker er så skrudde i hodet sitt at hele livet sees fra den alternative vinkelen. På et annet forum jeg kikker innom av og til er det sånn at hvis tv-en begynner å gjøre underlige ting spør man først om man har ånder på besøk, ikke om batteriene i fjernkontrollen kanskje er tomme snart...

Og noen øser ut frustrasjoner over at det spåkjerringa sa for tre år siden ikke viser seg å stemme - og sutrer over bortkastede penger og "hun lovte jeg skulle få DEN kule jobben/mørk, høy og kjekk kjæreste/vinne i lotto! *buhu*"

Hallo, liksom, er det noen hjemme?

Noen som vil jeg skal ta frem kortstokken, forresten?

*krampelatter*

Og jeg skal liksom menge meg med sånne? Hæh? Jeg?!? Den fornuftige datanerden med ørten pc-er og motorsykkel og urtehage?

Det er så utrolig dårlig gjort å utnytte folk, ofte desperate mennesker, på den måten at jeg blir skikkelig opprørt. :twisted:

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Jeg kan begynne med å fortelle litt om min oldemor...det jeg husker selv og det som er meg blitt fortalt.

Hun begynte å intressere seg for kropp og sjel på et tidelig tidspunkt. Hun bar dette med seg inn i ekteskapet. Hun begynte å utforske kroppens/leddenes utforming ved at hun kjente på seg selv og min oldefar...helt utrolig hva hun lærte seg - uten noen form for utdannelse.

Etter hvert begynte hun å praktisere. Først den nærmeste familie, og forbløffet alle med at hun lirket på plass alt som var sklidd ut...fra topp til tå. Etter en tid så begynte man å kjenne varme der hun "opererte". Hun mente selv at denne varmen fikk de utskliedde leddene på plass lettere. Hun brukte aldri makt - slik som kiropraktorne, men oppnådde like gode resultater.

Jeg har allerede nevnt at der kom folk fra utenfor landets grenser, så der var folk i huset hele tiden, og hun tok imot alle. Jeg ble stadig vekk forbløffet over helbredelsene. Hun hevdet aldri at dette var noe overnaturlig, men mente allikevel at det var noe utenom henne selv. Hun var en kanal og viste stor respekt for det hun hadde fått tildelt.

Jeg elsket å være hos de. Det var et hjem med en varm atmosfære. La oss kalle det energi siden vi er inne på det. Hun tok meg ofte på fanget og fortalte meg at "dette er en gave, og vil du ha den lille jenta mi så er den din også"...Hun hadde varme øyne og jeg trodde fullt og fast på henne. Hun viste meg hvordan hun begynte, men jeg var nok ikke gammel nok til å forstå fullt ut....

Det jeg er sikker på er at det er hennes livsverk som har preget meg som ung voksen og helt frem til i dag - der jeg har søkt universet, himmelen....hva det måtte være.....av svar på livets gåter...

Jeg har vært medlem i Energica bokklubb i en årrekke og har leste bortimot alt som ble/blir presentert der....helt til hypothyreosen satte en stopper for det. I disse dager blir den nye boken til Paulo Coelho prsentert. Jeg har lest Alkymisten opp til flere ganger....og er dønn henført av hans beskrivelse av tilværelsen...

Forteller dette bare for å meddele dere (baremei spesielt) at jeg er et søkende menneske, og har vært det bestandig. Jeg har ikke vært innom reiki, men jeg spør deg - helt seriøst....kan du tenke deg å prøve fjernhealing? På meg?

Nå har jeg gløttet ut av skapet...baremei - er du der? Hva har vi satt i gang??

(Har redigert - siden temaet har sklidd ut.... :( )
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

baremei Gjest

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Yvette
    Jeg elsket å være hos de. Det var et hjem med en varm atmosfære. La oss kalle det energi siden vi er inne på det. Hun tok meg ofte på fanget og fortalte meg at "dette er en gave, og vil du ha den lille jenta mi så er den din også"...Hun hadde varme øyne og jeg trodde fullt og fast på henne. Hun viste meg hvordan hun begynte, men jeg var nok ikke gammel nok til å forstå fullt ut....
    Heldige du, energi eller ikke, som har hatt et sånt menneske i livet ditt. Jeg har også hatt (har) det, varmen altså, og føler med dem som ikke har opplevd det.
    Jeg har vært medlem i Energica bokklubb i en årrekke og har leste bortimot alt som ble/blir presentert der....helt til hypothyreosen satte en stopper for det. I disse dager blir den nye boken til Paulo Coelho prsentert. Jeg har lest Alkymisten opp til flere ganger....og er dønn henført av hans beskrivelse av tilværelsen...
    Jeg var også medlem for noen år siden, men meldte meg ut. Mye ble litt for sært for meg. Men Coelho er fin, tror jeg har nesten alle bøkene nå.
    Og må jeg få slå et slag for Gert Nygårdshaug og hans "Prost Gotvins geometri" Fantastisk bok!

Forteller dette bare for å meddele dere (baremei spesielt) at jeg er et søkende menneske, og har vært det bestandig. Jeg har ikke vært innom reiki, men jeg spør deg - helt seriøst....kan du tenke deg å prøve fjernhealing? På meg?
    Hmmm. Kanskje. Vet ikke. Tja. Ã…kkei. En gang uti neste uke når jeg klarer å koble ut jobben litt mer. Jeg drukner. *gurgle*

Nå har jeg gløttet ut av skapet...baremei - er du der?
    Tittei! *gløtter ut av den lille glipen i døren som brått ble slått opp...*

Men hysj, alle sammen! Foreløpig står mitt skap her og her skal det bli stående til jeg bestemmer noe annet.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Baremei - mange takk for en veldig ærlig historie. Men kortstokken kan du beholde for deg selv ;) Uansett, respekten øker bare ved slik ærlighet.

Yvette, det var en veldig fin fortelling om din oldemor.

Fikk meg faktisk til å tenke på min egen oldemor. Kanskje det er litt "healer" i meg også ;) ;)

Hun var så utrolig full av gikt. Så ille at hun ikke engang kunne løfte hendene opp til brystet. Og beina var så dårlige at hun nesten ikke kunne gå, slett ikke ut av huset.

I alle fall en gang, kanskje flere, satte jeg i gang med å massere henne og massere henne (for hun ba de voksne - det var alltid fullt hus der av kaffedrikkende folk som kalte henne mor, både familie og ikke, og som ville spås i kaffegruten ;) ), men de voksne var for opptatt av skravlinga.. Så begynte jeg da. Kanskje 6-7 år gammel første gang. Timevis??? hver dag, knadde og masserte og løftet på bein og armer. Hun skrek og bar seg, men ville ikke at jeg skulle slutte. Så etter måneder, kunne hun løfte armene helt rakt til værs.

Neida, har nok ingenting med healing å gjøre, bare god gammeldags massasje. Men kan healing/varme hender ha noe med kjærlighet å gjøre (de som er seriøse) - ønsket om å ville gi/hjelpe?

Forresten Yvette, noe av det du fortalte om din oldemor og leddene fikk meg til å tenke på Bowen.
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    360

Standard

Heisann

Jeg har ikke hatt tid til å lese noe særlig av hva som har blitt skrevet her, vil bare si at jeg tar det ikke ille opp om dere roter til tråden min.

Ellers kan jeg jo tilføye at jeg har fått et mye bedre liv med reiki. For meg spiller det ikke så stor rolle HVA reiki er. Det fungerer hvis man bruker det riktig. Jeg gir litt reiki til meg selv hver dag, har sluttet med medisiner for ei periode og føler meg heilt fin. Passer selvfølgelig også på å spise så "riktig" som mulig, stresse ned og trene en del. For meg er ikke reiki noe hokkus pokkus, men en del av løsningen på hvordan jeg skal leve for å ha det best mulig. Og det må brukes jevnlig ellers fungerer det ikke.

Har også gitt reiki til andre. De har følt seg friskere etter behandlingen.

Side 4 av 4 Først 1234

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn