Baremei - mange takk for en veldig ærlig historie. Men kortstokken kan du beholde for deg selv ;) Uansett, respekten øker bare ved slik ærlighet.

Yvette, det var en veldig fin fortelling om din oldemor.

Fikk meg faktisk til å tenke på min egen oldemor. Kanskje det er litt "healer" i meg også ;) ;)

Hun var så utrolig full av gikt. Så ille at hun ikke engang kunne løfte hendene opp til brystet. Og beina var så dårlige at hun nesten ikke kunne gå, slett ikke ut av huset.

I alle fall en gang, kanskje flere, satte jeg i gang med å massere henne og massere henne (for hun ba de voksne - det var alltid fullt hus der av kaffedrikkende folk som kalte henne mor, både familie og ikke, og som ville spås i kaffegruten ;) ), men de voksne var for opptatt av skravlinga.. Så begynte jeg da. Kanskje 6-7 år gammel første gang. Timevis??? hver dag, knadde og masserte og løftet på bein og armer. Hun skrek og bar seg, men ville ikke at jeg skulle slutte. Så etter måneder, kunne hun løfte armene helt rakt til værs.

Neida, har nok ingenting med healing å gjøre, bare god gammeldags massasje. Men kan healing/varme hender ha noe med kjærlighet å gjøre (de som er seriøse) - ønsket om å ville gi/hjelpe?

Forresten Yvette, noe av det du fortalte om din oldemor og leddene fikk meg til å tenke på Bowen.