Hej Stina
Ja - jeg dyrker en del konditionstræning. Da jeg var yngre var pulsen nogle gange nede på 46 (trænede dengang elitekajak) (lang tid før hashimoto). Måske har jeg bare lav puls.

Jeg ved ikke om jeg er velmedisinert. Fandt ved et tilfælde ved en helbredsundersøgelse (følte mig tit træt) at jeg var ved at udvikle lavt stofskifte (2004). Det var kun tsh der var lidt forhøjet, T4 og T3 var normale. Var hos endokrinolog og fik konstateret en anti-tpo på over 3600. Så behandlingen blev sat i gang. Faktisk har jeg efter jeg kom i behandling med eltroxin egentlig ikke følt mig specielt bedre end før - mærkeligt. Jeg har efter behandling fået mere hovedpine og har tit ondt bag det venstre øje.Jeg får 850 mcg ugentligt. Både T3 og T4 er lidt lave i "normalområdet" de har heller ikke ændret sig specielt fra behandlingen startede til nu. Min endo ville gerne have at T4 og T3 steg lidt (han kigger ikke på TSH). Han satte min dosis på 900 mcg - men med den dosis kunne jeg ikke holde vægten selvom jeg spiste meget. Så jeg satte selv dosis ned til 850 og kan lige præcis holde vægten (59-60 kg 176 høj).
Ved du om man kan have et anti-TPO på >3600 (jeg har ikke fået det målt efter jeg kom i behandling) uden at udvikle hashimoto? Måske burde jeg slet være under behandling .
Sidste sommer kom jeg til at halvere min dosis (havde fået et glas med 50 mcg i stedet for 100 mcg) og opdagede det først 1 1/2 måned efter . Jeg synes egnetlig jeg havde det bedre med lavere dose.
Mine tal:
T3 Frit: 1,2 nmol/l (1,0 - 2,6)
T4 Frit: 13,0 pmol/l (10-22)
T4 total: 91 nmol/l (60-160)
Undskyld det var en lang smøre. Jeg er bare lidt forvirret. Og det er jo kun små problemer i forhold til alle jer der kæmper hver dag.
KH Kerstin