Sitat Opprinnelig skrevet av Stina
Hei Skrulla ;)
Så du tror det er energi - som kommer fra en selv? Er det forenelig med den vanlige healer-oppfattelsen da?
Jeg har vel sagt noe om hvor jeg tror det kommer fra. Altså ikke fra en selv, men fra alt rundt oss som også bruker og genererer energi.
Nei, alle lindring er ikke av det gode. Tenk på narkotika f.eks.
I mitt hode er ikke narkotika lindring i denne sammenheng. La oss kalle det lindring uten uønskede bivirkninger, da. Sånn for ordens skyld.

[quote:18dmcc4s]Så reiser fyssaken seg, veiver med armen i store sirkler og takker med et glis. Og erklærer at han ikke har vondt.
Tji-hi ;)

En skeptisk venninne det ikke virker på? Det har jeg selv erfart med kinesologi. Jeg sa ja, men kroppen sa nei.
Hvem hadde rett, da?

Sida du linker til, er vel bare en haug med linker...?
Ja, og? Et utgangspunkt for videre lesing. Det er ikke så mange sider der ute som som ikke er en salig sammenblanding av ymse rariteter.

Du kan jo ta en titt på www.chioshealing.com, den er vel av de mer nøytrale.
Den norske varianten på www.chios.no blander inn ergeengler, tarotkort og diverse, det blir helt sprøtt for meg. Jeg har kort også, men det er for gøy. Mye morsomt på alternativmessa, vet du.

Og hvis du ikke tror på onde eller gode makter, og at energien kommer fra mennesket, hvorfor er du da litt skremt og/eller tør ikke bruke det noe særlig?
[/quote:18dmcc4s]

Det tror jeg nesten du kan tenke deg til. Verden blir litt anderledes enn jeg trodde den var når du drar inn de greiene her.

At man kan være interessert i og lese og snakke om sånt uten å merke noe til noe er en ting, når det begynner å skje ting både med deg selv og dem rundt deg som vanskelig har noen forklaring logikken min liker blir det litt verre.