Viser søkeresultater 1 til 10 av 39
Tråd: Reiki
Hybrid View
-
09-09-07, 23:29 #1baremei Gjest
Reiki er ikke anderledes enn andre typer. Same shit, new wrapping, som det heter på fint.
Opprinnelig skrevet av pling
Nesten ingen healingmetoder jeg har hørt om bruker energi fra healeren selv. Ingen, tror jeg? Men det varierer om man henter fra jorden, himmelen, universet, Gud, Pleiadene og hva det er alt sammen. Personlig heller jeg mest til at man henter fra "alt". Altså alt som lever, som planeten vår og det vi og planeten vår bor i. Avsindige mengder energi i det alene.
Denne aktiveringen er i mitt hode bare en bevisstgjøring. Ã… hente frem og lære å bruke noe du kan fra før. Ã… få øve, igjen og igjen. Og ha noen å diskutere med når du kjenner noe. Eller ikke kjenner noe.Reiki er ikke avhengig av om personen har spesielle evner og lignende, men om man har fått aktivisert energien og bruker den flittig.
Men at folk kan virke som healere uten å kjenne noe som helst skjønner jeg ikke helt. Med mindre skikkelig syke folk danser ut igjen. Og det skjer neimen ikke ofte, uansett hva enkelte påberoper seg av helbredende krefter.
Hadde jeg ikke kjent noenting hadde jeg bare avvist det tvert, uten fnugg av tvil. Men det faktum at jeg kjenner det jeg gjør bidrar til at jeg ikke klarer å legge det fra meg.
For ikke å snakke om når guttungen har bedt om "de derre greiene", ligger med lukkede øyne og brått klasker til hånda mi fordi det kribler. Eller vrir seg i latter fordi "det kiler sånn". Jeg har ikke tatt på gutten engang, har hendene 10-15cm over...

Svar med sitat
Bokmerker