Ja, baremei, dette var jo meget bra. Men jeg er fremdeles ikke overbevist, om enn ikke bare om effekten, men også metoden og virkemidlene.

av og til må man bare akseptere at sånn er det, at ting skjer, uten at jeg alltid kan kreve å forstå eller få vite hvorfor...

symboler og ritualer tiltaler meg ikke...
Det første er jeg ikke enig i, men veldig enig i det siste.

Cellegift virker også. Men man vet hva man har med å gjøre. Og er man ikke ytterst forsiktig her, så slår man et menneske ihjel (for kreftcellene er veldig like på kroppens vanlige celler).

Jeg liker ikke diffuse, uforklarlige ting, også av den grunn at det gir grobunn for endel lyssky individer som søker å utnytte alle denslags ting og faktisk ødelegger for de oppriktige som måtte finnes. Og den linken jeg kom med over, innbyr ikke til viderer troverdighet, synes jeg (og grunnen til at jeg kom over linken, var en brosjyre i posten - den var ikke mer informativ).

Men, men - den beste forklaring på healing eller reiki jeg har sett, var i en brosjyre fra et eller annet akademi i Oslo, tror jeg. Likevel ble jeg ikke overbevist, men det var forklart med lite hokus-pokus i alle fall.

Og dessuten, alt som lindrer litt en periode, er ikke nødvendigvis av det gode. Jeg synes man må vite temmelig nøyaktig hva det er man har med å gjøre.

Jada, tro kan flytte fjell, men det som virkelig virker, det virker uansett om man tror på det eller ikke - og omvendt.